Całą partię limitowanego Porsche 918 Spyder wyprodukowano w 21 miesięcy. Auto pokazano pierwszy raz w 2010 roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie jako koncept. Latem 2010 wersja finalna ujrzała światło dzienne, a w 2013 roku ruszyła sprzedaż. O potędze Porsche 918 Spyder niech świadczy fakt, iż posiada ono rekord Północnej Pętli toru Nurburgring dla samochodów produkcyjnych z czasem 6 min. 57 sekund.
Zobacz też: Produkcja Porsche 918 Spyder w 10 minut
Do napędu auta służy układ składający się z benzynowego silnika V8 o mocy 608 KM i dwóch jednostek elektrycznych, które wytwarzają 286 KM. Łącznie kierowca ma do dyspozycji 887 KM (652 kW) i 1280 Nm momentu obrotowego. Pierwsze 100 km/h osiągane jest w 2,7 sekundy, 200 km/h pada po 7,2 sekundy, a 300 km/h przekraczane jest po 19,9 sekundy. Prędkość maksymalna przekracza 340 km/h.
Równocześnie Porsche potwierdziło, że pracuje nad następcą Porsche 918 Spyder, ale nie wiadomo kiedy dokładnie zostanie on zaprezentowany, ani kiedy trafi do sprzedaży.