Volkswagen ID Lounge będzie trzyrzędowym, siedmiomiejscowym elektrycznym SUV-em, który stanie na czele rodziny elektrycznych pojazdów niemieckiej marki. Jak dotąd producent potwierdził produkcję hatchbacka w rozmiarze Golfa, który ma się pojawić na początku przyszłego roku, SUV-a ID Crozz i ID Crozz Coupe (2021), minivana ID Buzz i ID Buzz Cargo (2022) oraz sedana ID Vizzion (2022).
Dlaczego zatem produkować ID Lounge, gdy VW zapowiedział już dwa elektryczne SUV-y? Według szefa sprzedaży marki Jürgena Stackmanna, dwa elektryczne SUV-y nie wystarczą, aby zaspokoić rosnące zapotrzebowanie. Jak powiedział w wywiadzie dla Autonews Europe:
Wersje o większych wymiarach, które oferują więcej miejsc siedzących, są na rynku aktualnie bardzo pożądane.
Wersja produkcyjna modelu ID Lounge w pierwszej kolejności zadebiutuje w Chinach i Stanach Zjednoczonych na początku przyszłej dekady, natomiast do europejskiej premiery przyjdzie nam poczekać do 2024 roku. To wszystko dlatego, że zdaniem producenta Chiny będą kluczowym rynkiem dla nowych elektrycznych SUV-ów. Do 2025 r. Volkswagen spodziewa się, że ogólny rynek pojazdów elektrycznych w Chinach wzrośnie z 1,3 mln do aż 4,8 mln sztuk.
Jeszcze w marcu br. Grupa Volkswagen ogłosiła plany wprowadzenia blisko 70 w pełni elektrycznych pojazdów do 2028 roku i zbudowania 22 milionów samochodów na podstawie różnych platform, w tym MEB marki VW.