Od założenia w roku 1916 aż do dziś BMW Group w istotnym stopniu uczestniczy w kształtowaniu mobilności przyszłości. Ewolucja przeszła transformacje od produkcji silników lotniczych, poprzez produkcję motocykli do tworzenia samochodów. Marka BMW bardzo się rozrosła do poważnego koncernu, zawierającego dziś marki MINI, BMW Motorrad i Rolls-Royce Motor Cars. Oprócz tego oferta obejmuje wiele usług mobilnościowych oraz BMW Financial Services.
Czytaj: BMW serii 7 otrzymało najmocniejszy silnik diesla w historii
Działania zorientowane na przyszłość oraz stały rozwój marek i usług w obszarze indywidualnej mobilności w segmencie premium, są nieodłącznym elementem tożsamości BMW Group. Dlatego również w ramach jubileuszu BMW Group spogląda przede wszystkim w przyszłość.
.
Rolls-Royce Vision NEXT 100
Najbardziej futurystycznym dziełem koncernu jest wizjonerski Rolls-Royce Vision NEXT 100. Projekt ten jest pierwszą czysto samochodową wizją w 112-letniej historii tej marki. Samochód mierzy 5,9 m długości. Proporcje zostały zbliżone do sylwetki coupe, widać wydatne nadkola oraz imponującą atrapę chłodnicy. W honorowym miejscu znalazła się wykonana ręcznie z kryształu, podświetlana od wewnątrz statuetka Spirit of Ecstasy.
Sprawdź też: TEST BMW X4 35d xDrive: wielowątkowy miks
Projektanci postawili na widowiskową inscenizację przy wysiadaniu pasażerów. Dach i drzwi auta otwierają się szerokim gestem, dając wgląd do wnętrza auta. Pasażerowie mogą wstać ze swoich miejsc i wyjść z auta w wyprostowanej pozycji. Inscenizacji towarzyszy projekcja świetlna rozścielająca się przed autem. Dzięki takim fajerwerkom każdy przyjazd będzie spektakularnym widowiskiem. Jeśli będzie to konieczne, dwa parasole wbudowane w klamkach drzwi ochronią pasażerów przed deszczem. Koncepcja pojazdu umożliwiła stworzenie w przedniej części auta miejsca na indywidualnie zaprojektowany bagaż podróżny. Inteligentny mechanizm otworzy klapę między przednim kołem i drzwiami i poda bagaż portierowi.
- Rolls-Royce VISION NEXT 100 nie miał być reminiscencją przeszłych czasów. Chcieliśmy zaprojektować go możliwie jak najbardziej innowacyjnie i jednocześnie pokazać, jak może rozwinąć się stylistyka naszej marki - powiedział Giles Taylor, szef projektantów Rolls-Royce Motor Cars.