Nowy Volkswagen e-up! jest tańszy w porównaniu z modelem sprzed modernizacji. Jest do tego lepiej wyposażony i oferuje wiele możliwości indywidualizacji wyglądu. Do wyboru jest 7 kolorów nadwozia, 2 kolory dachu (czarny lub biały), 3 rodzaje obręczy kół w rozmiarze od 14 do 16 cali, elementy wykończenia tablicy rozdzielczej w dwóch kolorach i 2 wzory tapicerki siedzeń.
Przeczytaj też: Nowy Volkswagen Passat GTE w polskiej sprzedaży - CENNIK i wyposażenie
Dzięki elektrycznemu silnikowi o mocy 61 kW (83 KM) bezemisyjny Volkswagen e-up! przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,3 s i można nim podróżować z prędkością maksymalną wynoszącą 130 km/h. Elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna jest wystarczająca do komfortowego użytkowania podczas dojazdów do miasta również autostradą i zapewnia zasięg na jednym ładowaniu akumulatora do 260 km (według normy WLTP).
Nowy akumulator o blisko dwukrotnie większej pojemności, niż stosowany wcześniej, wynoszącej 32,3 kWh, można ładować na 3 sposoby – ze zwykłej sieci energetycznej i gniazdka w domu (wówczas czas ładowania akumulatora od 0 do 100 procent pojemności wynosi 16 godzin), przy pomocy Wallboxa (czas ładowania skraca się do 5,5 godziny) oraz za pośrednictwem szybkiej ładowarki (wtedy czas ładowania akumulatora od 0 do 80 procent pojemności wynosi mniej niż godzinę).
Dzięki seryjnej aplikacji We Connect przy pomocy smartfona kierowca może kontrolować nie tylko informacje na temat przebiegu każdej trasy (prędkość, zużycie i odzysk energii) czy sprawdzić położenie samochodu, ale również zaprogramować godzinę rozpoczęcia i końca ładowania akumulatora oraz czas uruchomienia klimatyzacji, aby schłodzić wnętrze pojazdu przed rozpoczęciem podróży.
Volkswagen e-up! kosztuje w Polsce od 96 290 zł.