59-letni Japończyk ściga się w Górach Skalistych od 1988 roku. Swoje pierwsze zwycięstwo w klasie odniósł w roku 1993, a w klasyfikacji generalnej triumfował w 1995.
Chociaż tym razem nie udało się pobić rekordu i pokonać magicznej bariery 10 minut, Monster z czasem 10.15.368 zdominował rywalizację w klasie Unlimited, pokonując drugiego w klasie, dwukrotnego rajdowego mistrza świata Marcusa Gronholma z przewagą aż jednej minuty i 13 sekund.
W klasie Open Wheel zwyciężył Paul Dallenbach, z drugim czasem przejazdu tegorocznej edycji 10:52.097.
Zwycięski samochód Tajimy jest zbudowany na stalowej przestrzennej ramie rurowej z nadwoziem z włókien węglowych i kewlaru, które wzorowane jest na modelu Suzuki SX4.
Impreza Pikes Peak International Hill Climb, zwana "Wyścigiem do chmur", odbywa się z nielicznymi przerwami od 1916 roku. Trasa w dzisiejszej formie zaczyna się na wysokości 2862 metrów i kończy na wysokości 4301 metrów. Zawodnicy mają do pokonania trasę liczącą około 20 km o przeważnie żwirowej nawierzchni z ponad 150 zakrętami.
Monster Sport SX4 Hillclimb Special w pigułce
model bazowy SUZUKI SX4
konstrukcja - stalowa przestrzenna rama rurowa
nadwozie - z włókien węglowych i kewlaru
silnik - model i pojemność H27A, 2736 ccm, podwójne turbodoładowanie
moc maksymalna - 885 KM / 8750 obr./min
maksymalny moment obrotowy – 888 Nm / 6250 obr./min
skrzynia biegów sekwencyjna, 6-biegowa
masa (z kierowcą i paliwem) - 1120 kg
wymiary (bez przedniego i tylnego skrzydła):
długość/szerokość/wyskość - 5300/1960/1500 mm,
rozstaw osi - 2818 mm
ogumienie - 285/60R18