Nowy Mercedes-Benz Klasy S pojawi się w sprzedaży już jesienią tego roku. Auto na pierwszy rzut oka niewiele różni się od dotychczas oferowanego modelu. Styliści przerysowali nieco zderzaki oraz przede wszystkim nadali nowy wygląd reflektorom. Przednie lampy z nowym potrójnym LED-owym paskiem do jazdy dziennej, wykorzystują technologię Multibeam LED dającą zasięg aż 650 metrów. Świetlne wypełnienie tylnych lamp także jest całkiem nowe.
Dużo zmian zastosowano pod maską. Do Klasy S wróciły 6-cylindrowe silniki rzędowe. 3-litrowy diesel pojawi się w dwóch wersjach mocy: 286 KM (S350d) oraz 340 KM i 700 Nm (S400d). Silnik V8 (S560) to teraz 4.0 litra (zamiast pojemności 5.4 litra), a generowana moc to aż 470 KM. Wersja AMG S63 4MATIC+ dostarczać będzie 612 KM i zapewniać sprint od 0 do 100 km/h w czasie 3,5 sekundy! Nie zabraknie też rasowej odmiany AMG S65 oraz najbardziej luksusowego Maybacha S600. Z czasem do oferty dołączy także hybryda typu plug-in.
Przeczytaj: TEST Mercedes-Benz GLS 500 4MATIC: precz z rozsądkiem
We wnętrzu od razu da się zauważyć nowy wzór kierownicy z zastosowanymi touchpadami do sterowania funkcjami wyświetlanymi na dwóch potężnych ekranach (każdy liczy 12,3 cala) wpasowanych w deskę rozdzielczą. Zaawansowane ekrany pokryto tym razem całościowo jedną taflą szkła, a multimedia rozbudowano o nowe funkcje. Totalną nowością dla zapewnienia maksymalnego komfortu podróżującym osobom, jest ustawinie "Energizing", które łączy działanie kilku systemów (klimatyzacja, masaże, podgrzewanie foteli, perfumowanie powietrza, oświetlenie, muzyka) i tworzy w samochodzie relaksujący klimat niczym w SPA.
Najważniejsze zmiany w Klasie S dotyczącą jednak systemów wsparcia. Inżynierowie podjęli kolejny ważny krok w kierunku autonomicznej jazdy. To zasługa zupełnie nowych oraz znanych, ale znacznie rozbudowanych funkcji wspomagania kierowcy. Systemy Active Distance Assist DISTRONIC i Active Steering Assist pozwolą jeszcze wygodniej utrzymywać bezpieczną odległość oraz właściwy tor jazdy, a układ automatycznej regulacji prędkości pojazdu uwzględni mijane zakręty i skrzyżowania. Na pokładzie znajdzie się też system Active Emergency Stop Assist oraz znacząco udoskonalony asystent zmiany pasa ruchu Active Lane Change Assist. Zakres funkcji automatyzacji poszerzono zgodnie z potrzebami kierowców – najnowsze rozwiązania zapewnią korzyści praktycznie na wszystkich rodzajach dróg. Udoskonalone kamera i systemy radarowe sprawią, że nowa Klasa S będzie miała jeszcze lepszy ogląd sytuacji na drodze, a w dodatku, po raz pierwszy, do oceny zachowania kierowcy wykorzysta dane z map oraz nawigacji.