Polacy kupują coraz więcej aut klasy premium
Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar opublikował dane dotyczące sprzedaży aut nowych w czerwcu 2022 roku. Z liczb podawanych w raporcie można wysnuć zaskakujące wnioski. Widmo recesji, inflacja i perspektywa trudnej sytuacji gospodarczej nie powstrzymuje polaków przed zakupami. Coraz większa liczba klientów decyduje się na auta marek z segmentu premium, a ich udział w rynku systematycznie rośnie. Już co piąty samochód na naszych drogach to auto klasy premium. Co to za marki i jakie auta cieszą się największym zainteresowaniem Polaków?
Segment aut premium rośnie
Spośród 39 587 samochodów osobowych zarejestrowanych nad Wisłą w czerwcu 2022 roku, aż 8406 z nich to auta klasy premium. To o ponad 4 procent więcej niż w maju i 4,5 procenta więcej niż w czerwcu 2021. Segment droższych, lepiej wyposażonych aut ma się doskonale, mimo niezbyt zachęcających prognoz ekonomicznych.
Sprzedaż aut klasy premium rośnie. Co oznaczają te liczby?
Polacy coraz chętniej kupują auta klasy premium - czerwcowa sprzedaż jest znacznie lepsza niż przed pandemią. Oznacza to, że mimo inflacji, chętnie decydujemy się na droższe samochody. Wbrew pozorom, w obecnych uwarunkowaniach wcale nie musi to być jedynie kwestia naszych preferencji. Dziś ważna jest bowiem również dostępność aut - sprzedają Ci, którzy są w stanie odpowiedzieć na rynkowy popyt. W dobie kryzysu dostępności półprzewodników, wielu producentów wstrzymało lub ograniczyło produkcję, a to sprawiło, że po wiele popularnych modeli należy dziś ustawić się w długiej kolejce.
Jakie auta klasy premium Polacy kupują najchętniej?
Dane opublikowane przez IBRM Samar wskazują, że wśród aut segmentu premium, najczęstszym wyborem Polaków jest BMW. W pierwszym półroczu 2022, bawarska marka sprzedała 12 364 samochody, a największym zainteresowaniem cieszyły się Seria 3, X3 i X5. Drugie miejsce w rankingu marek przypadło Mercedesowi, który wydał klientom 11 148 aut (najpopularniejsze były GLC, Klasa C i Klasa E), a podium zamyka Audi, które od stycznia do czerwca 2022 roku sprzedało 9372 samochody z modelami Q5, Q3 i A3 na czele. Co ciekawe, polscy klienci szczególnie interesowali się w tym roku autami Porsche - 1337 sztuki, które zostały wydane klientom przyczyniły się do wzrostu sprzedaży o 39,27% w stosunku do analogicznego okresu w zeszłym roku.