Nowe BMW X3 (2022)

i

Autor: BMW Nowe BMW X3 (2022)

Kryzys w Polsce to mit? Polacy na potęgę kupują auta klasy premium!

2022-07-11 15:48

Sprzedaż aut klasy premium ma się doskonale. Po naszych drogach jeździ coraz więcej drogich pojazdów, a już co piąty nowy samochód nosi znaczek marki z segmentu premium. Czy zatem pogłoski o kryzysie to mit, a Polacy wcale nie zaczęli zaciskać pasa?

Polacy kupują coraz więcej aut klasy premium

Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar opublikował dane dotyczące sprzedaży aut nowych w czerwcu 2022 roku. Z liczb podawanych w raporcie można wysnuć zaskakujące wnioski. Widmo recesji, inflacja i perspektywa trudnej sytuacji gospodarczej nie powstrzymuje polaków przed zakupami. Coraz większa liczba klientów decyduje się na auta marek z segmentu premium, a ich udział w rynku systematycznie rośnie. Już co piąty samochód na naszych drogach to auto klasy premium. Co to za marki i jakie auta cieszą się największym zainteresowaniem Polaków?

Segment aut premium rośnie

Spośród 39 587 samochodów osobowych zarejestrowanych nad Wisłą w czerwcu 2022 roku, aż 8406 z nich to auta klasy premium. To o ponad 4 procent więcej niż w maju i 4,5 procenta więcej niż w czerwcu 2021. Segment droższych, lepiej wyposażonych aut ma się doskonale, mimo niezbyt zachęcających prognoz ekonomicznych.

Audi Q5 Sportback S line 55 TFSI e quattro S tronic

i

Autor: Audi Polska Audi Q5 Sportback

Sprzedaż aut klasy premium rośnie. Co oznaczają te liczby?

Polacy coraz chętniej kupują auta klasy premium - czerwcowa sprzedaż jest znacznie lepsza niż przed pandemią. Oznacza to, że mimo inflacji, chętnie decydujemy się na droższe samochody. Wbrew pozorom, w obecnych uwarunkowaniach wcale nie musi to być jedynie kwestia naszych preferencji. Dziś ważna jest bowiem również dostępność aut - sprzedają Ci, którzy są w stanie odpowiedzieć na rynkowy popyt. W dobie kryzysu dostępności półprzewodników, wielu producentów wstrzymało lub ograniczyło produkcję, a to sprawiło, że po wiele popularnych modeli należy dziś ustawić się w długiej kolejce.

Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+ Shooting Brake

i

Autor: Jan Guss-Gasiński Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+ Shooting Brake

Jakie auta klasy premium Polacy kupują najchętniej?

Dane opublikowane przez IBRM Samar wskazują, że wśród aut segmentu premium, najczęstszym wyborem Polaków jest BMW. W pierwszym półroczu 2022, bawarska marka sprzedała 12 364 samochody, a największym zainteresowaniem cieszyły się Seria 3, X3 i X5. Drugie miejsce w rankingu marek przypadło Mercedesowi, który wydał klientom 11 148 aut (najpopularniejsze były GLC, Klasa C i Klasa E), a podium zamyka Audi, które od stycznia do czerwca 2022 roku sprzedało 9372 samochody z modelami Q5, Q3 i A3 na czele. Co ciekawe, polscy klienci szczególnie interesowali się w tym roku autami Porsche - 1337 sztuki, które zostały wydane klientom przyczyniły się do wzrostu sprzedaży o 39,27% w stosunku do analogicznego okresu w zeszłym roku. 

Nasi Partnerzy polecają