Auta elektryczne szybko się rozwijają, ale ich konstruktorzy mają przed sobą jeszcze różne wyzwania. Jedno z nich dotyczy powtarzalności wyników i osiągów, podczas sportowej jazdy. Odprowadzanie ciepła z akumulatorów to wyzwanie, z którym Porsche poradziło sobie znakomicie, przynajmniej według zapewnień przedstawicieli marki.
Przeczytaj także: Porsche Taycan oficjalnie! Takie jest pierwsze elektryczne Porsche - dane techniczne, osiągi, CENA w Polsce
Kierowca zmęczy się szybciej niż samochód(...) Jednym z najważniejszych celów była powtarzalność. Możesz to robić tak długo jak zechcesz, z pewnością więcej niż 10 razy. Z naszych obserwacji wynika, że ograniczeniem jest raczej kierowca niż samochód(...) Po 20 czy 25 startach od 0 do 200 km/h z launch control, jesteś zmęczony, naprawdę!
- powiedział w rozmowie z Motoring.com.au Ingo Albers, jeden z inżynierów odpowiedzialnych za rozwój Taycana.
Te słowa powinny znaleźć potwierdzenie w rzeczywistości. Porsche chwaliło się już konkretnymi liczbami.
Podczas testów na płycie lotniska, które odbyły się w lato tego roku, przedprodukcyjny egzemplarz przyspieszył od zera do 200 km/h kilkadziesiąt razy z rzędu. Dopiero po blisko 30 próbach odnotowano straty w czasie, które wyniosły 0,8 sekundy.
Tak przyspiesza Porsche Taycan Turbo S: