Nowe BMW serii 1 (F40) to trzecia generacja kompaktowego modelu z Bawarii. Auto zostało postawione na zupełnie nowej płycie podłogowej FAAR, co oznacza, że napęd na tylną oś odszedł w niepamięć. Teraz moc podobnie jak w kompaktowym Mercedesie Klasy A wędruje do przednich kół, a w mocnych wersjach wykorzystywany jest napęd na cztery koła. Na szczycie oferty BMW występuje w wersji M135i z napędem xDrive i 8-biegową skrzynią automatyczną Steptronic. Źródłem mocy jest 2-litrowa jednostka benzynowa o mocy 306 KM i 450 Nm momentu obrotowego (pisaliśmy o tym silniku tutaj - KLIKNIJ), która zadebiutowała w 2019 r. w modelu X2 M35i. Pierwsza „setka” po starcie pojawia się w 4,8 s, a maksymalna prędkość wynosi 250 km/h.
Zobacz więcej: Sportowy i cyfrowy Mercedes-AMG A 35 - WIDEO
Mercedes-AMG A 35 w serii otrzymuje napęd 4MATIC+, 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną oraz 4-cylindrowy benzynowy silnik o pojemności 2.0 litra. Generowana moc wynosi 306 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Konstrukcja wykorzystuje nową funkcję Slippery, zapewniającą odpowiednią trakcję na śliskiej nawierzchni. Auto legitymuje się przyspieszeniem od 0 do 100 km trwającym 4,7 sekundy. Prędkość maksymalna z jaką pojedzie A 35 wynosi 250 km/h.
Które auto jest szybsze w rzeczywistości? Zobaczcie wideo: