Do pojedynku stanęły jedne z najpopularniejszych usportowionych miejskich SUV-ów, jakie aktualnie znajdują się na rynku. Zestawienie otwiera Audi SQ2 (niedostępne), które napędza 2-litrowy motor benzynowy TFSI o mocy 300 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Za przenoszenie napędu na wszystkie cztery koła odpowiada dwusprzęgłowa, 7-stopniowa skrzynia automatyczna S tronic. Od 0 do 100 km/h auto katalogowo rozpędza się w 4,8 sekundy, a prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie wynosi 250 km/h.
Obok modelu z Ingolstadt pojawił się krewny z Wolfsburga, zupełnie nowy T-Roc R (od 183 090 zł), do którego napędu wykorzystano te same podzespoły. Tu również znajduje się 2-litrowy silnik TSI o mocy 300 KM i 400 Nm. Za pomocą automatycznej, 7-biegowej skrzyni, cały moment obrotowy trafia na wszystkie cztery koła. W efekcie uzyskujemy te same wyniki. Sprint do "setki" zdaniem producenta zajmuje 4,8 sekundy, choć w praktyce bywa lepiej. Prędkość maksymalna to wynosi niezmiennie 250 km/h.
Zobacz: Audi RS6 kontra Lamborghini Urus - który VAG jest szybszy na prostej?
Ostatnim zawodnikiem jest BMW X2 M35i (od 233 500 zł), które z 4-cylindrowej jednostki benzynowej o pojemności 2-litrów wyciska 306 KM i 450 Nm maks. momentu obrotowego. W tym wydaniu kierowca ma również do dyspozycji napęd na cztery koła, jednak w odróżnieniu od reszty przedstawiciel Bawarii posiada 8-stopniową przekładnie automatyczną Steptronic, która według założeń inżynierów potrafi rozpędzić auto do 100 km/h w 4,9 sekundy. W tym wypadku prędkość maksymalna także wynosi 250 km/h.
Przeczytaj także: Pojedynek na szczycie. 4 niemieckie potęgi ustawione na kresce - WIDEO
Który najlepszy?
Każdy z powyższych modeli jest praktyczny, ma sporo do zaoferowania i dopóki nie wydamy mu rozkazu lewą nogą, także bardzo cywilizowany. Różnice w cenie są bardzo duże, ale to nie oznacza, że droższy, znaczy lepszy. Sprawdź, który model poradził sobie najlepiej: