Czołówka najbardziej luksusowych samochodów takich marek, jak Porsche, Bentley i Lamborghini, już w rękach Kuby były. Do tej pory najczęściej chodziło o dwudrzwiowe, sportowe coupe. Ostatnio jednak showman przekonał się do tylnego rzędu siedzeń, który w przypadku tego pojazdu, jest numerem jeden na całym świecie.
Zobacz też: Wojewódzki tej terenówce jest wierny od 26 lat
Kuba Wojewódzki pokazał się w Mercedesie, ale nie w byle jakim, bo w Mercedesie-Maybach. Niegdyś Maybach - niemieckie przedsiębiorstwo, założone w 1909 r. - zajmowało się produkcją silników V12 o dużej mocy. Z czasem Maybach podjął współpracę z koncernem Daimler. Po śmierci ostatniego prawowitego właściciela - Karla Maybach - w 1960 r. markę przejął Daimler-Benz, który dopiero w 1997 r. zaprezentował prototypy super luksusowych modeli Maybach 57 i Maybach 62.
W 2011 r. Daimler ogłosił, że Maybach ze względu na słabą sprzedaż musi zejść ze sceny. Karty się jednak odwróciły, kiedy 3 lata później Mercedes-Benz zaprezentował najnowszą limuzynę z logo Maybach na bazie Mercedesa Klasy S (W222) - Mercedesa-Maybach Klasy S.
Sprawdź również: Kuba Wojewódzki znudził się autem za milion i przesiadł się do droższego!
Pod maską nowego Maybacha znalazł się zgodnie z tradycją marki potężny silnik V12, a środek wypełniły najwyższe jakości skóry i drewno. Aktualnie najnowsza Klasa S (W222) od 2014 r. wyrobiła sobie opinię najlepszej limuzyny na świecie. Wersja Maybach to zupełnie inny poziom, a jazda na tylnym siedzeniu przypomina rejs prywatnym jachtem, czy lot prywatnym odrzutowcem.
Model | Silnik | Długość | Rozstaw osi |
---|---|---|---|
Maybach 57 | V12 5.5 550 KM 900 Nm | 5730 mm | 3390 mm |
Maybach 62 | V12 5.5 550 KM 900 Nm | 6170 mm | 3830 mm |
Merdeces-Maybach S650 | V12 6.0 630 KM 1000 Nm | 5462 mm | 3365 mm |
Luksus i renoma swoje kosztują, dlatego ceny Mercedesa-Maybach Klasy S startują od 676 500 zł. Mowa o wersji S 560, którą napędza 4-litrowa, podwójnie doładowana jednostka benzynowa V8 o mocy 469 KM i 700 Nm. Moment obrotowy na koła przenosi 9-stopniowa skrzynia automatyczna 9G-TRONIC. Do napędu na wszystkie koła 4MATIC trzeba dopłacić 21 500 zł.
Znacznie droższa wersja S 650 startuje w cenniku od 907 500 zł. Do napędzenia tej blisko 2,5-tonowej limuzyny wykorzystano 6-litrowy, benzynowy silnik V12 o mocy 630 KM i 1000 Nm, którą 7-stopniowa skrzynia 7G-TRONIC przenosi na tylną oś. Jaka jest granica cenowa? Ciężko powiedzieć, ale z pewnością można się zbliżyć do kwoty 1,5 mln złotych, czyli prawie tyle, co sportowe Porsche GT2 RS Kuby Wojewódzkiego.