Powstało ono na bazie modelu Skoda 100/110, produkowanego od 1969 roku. Skoda 110R została zaprojektowana w fabryce w Kvasinach, która po fuzji z fabryką Skody w Mladá Boleslav specjalizowała się w produkcji małych komercyjnych i sportowych samochodów, łącznie z bardzo popularnym modelem Skoda Felicia. W listopadzie 1967 roku zarząd firmy zaakceptował wygląd nowego coupé i 31 marca 1968 roku powstał jego prototyp. Prezentacja auta szerokiej publiczności odbyła się podczas targów w Brnie, we wrześniu 1970 roku.
Skoda 110R miała nadwozie typu fastback, dwa fotele z przodu i dwa z tyłu, a także typowe dla coupé drzwi z oknami bez obramowania oraz aerodynamiczną pochyloną szybę przednią. Pochodzący z modelu 110 silnik miał moc 62 KM, czyli o 9 KM więcej. Skoda 110R była bazą dla wielu późniejszych sportowych modeli, m.in. dla wersji 130RS, która odniosła sporo sukcesów. Ostatni egzemplarz 110R zjechał z taśm montażowych w Kvasinach 30 grudnia 1980 roku.