Polscy kierowcy coraz rzadziej sugerują się mitami na temat awaryjności aut francuskich, które pochodzą z dość odległych czasów, gdy zabezpieczenie antykorozyjne tych aut praktycznie nie istniało. Zweryfikowali też przekonania na temat trwałości materiałów i części, z których są one zbudowane.
Ulubioną marką francuskich samochodów używanych wśród polskich klientów AAA AUTO jest Renault (41%). Na drugim miejscu znalazł się Peugeot (29%), na trzecim Citroen (20%), a na czwartym należąca do aliansu Renault, Dacia (10%). Na francuski samochód wydawali średnio 22.159 złotych.
Zobacz też: Renault Captur po liftingu w polskim CENNIKU
Co ciekawe, poruszenie na rynku francuskich aut nie dotyczy wyłącznie pojazdów używanych. Jak donosi Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, w pierwszych sześciu miesiącach 2017 roku to właśnie marki znad Sekwany odnotowały bardzo duże wzrosty sprzedaży. Renault osiągnęło wyniki lepsze o 25,4% w stosunku do analogicznego okresu w zeszłym roku, Peugeot był do przodu o 17,7%, a Citroen podciagnął sprzedaż aż o 37,6%!
„W ostatnich miesiącach dostrzegamy dużo większe zainteresowanie francuskimi samochodami. [...] Polacy decyzję o kupnie samochodu podejmują na podstawie racjonalnych przesłanek, a nie mitów. Używane samochody znad Sekwany łączą dobry poziom techniczny z eleganckim designem i bogatym wyposażeniem za stosunkowo niewielkie pieniądze.” – powiedział Leos Pilnaj, Dyrektor Generalny AAA AUTO w Polsce.
TOP 10 francuskich modeli ogółem w AAA AUTO w I poł. 2017
Model samochodu | Odsetek sprzedaży |
Renault Megane | 8,9% |
Renault Clio | 8,7% |
Peugeot 307 | 5,8% |
Citroen C3 | 5,2% |
Peugeot 207 | 5,0% |
Renault Laguna | 4,3% |
Dacia Duster | 4,3% |
Renault Thalia | 3,9% |
Citroen C4 | 3,7% |
Renault Scenic | 3,7% |