Nissan Qashqai 2010 - Kuracja wzmacniająca

2010-06-01 4:00

Qashqai nie musi niczego udowadniać. Jest liderem swojego segmentu, a ostatnie dokonane w nim zmiany mają go na tej pozycji jeszcze bardziej umocnić. I w to nie wątpimy.

Modernizacji poddano oczywiście zarówno wersję pięcioosobową, jak i tę wydłużoną z dodatkowymi dwoma fotelami w trzecim rzędzie. Na zewnątrz najwięcej zmian widać w przedniej części nadwozia, która została gruntownie przeprojektowana. Auto otrzymało nową maskę, przedni zderzak, błotniki, grill i reflektory. Wszystko po to, aby nadać obecnemu wcieleniu qashqaia bardziej wyrazisty, zdecydowany wygląd i podnieść w ten sposób atrakcyjność pojazdu w oczach potencjalnych klientów.

Z tyłu natomiast w zasadzie nic się nie zmieniło. Lampy mają teraz bardziej przezroczyste klosze. Jednak najważniejsza zmiana polega na tym, że w oświetleniu tylnym zastosowano technikę diodową, a trzeba wiedzieć, że diody zapalają się szybciej od zwykłych żarówek. Dzięki temu jadący za zmodernizowanym qashqaiem będą mogli wcześniej zauważyć, że jego kierowca zaczął hamować.

Modernizacja wyglądu była również okazją do obniżenia oporów powietrza. W tym celu pod komorą silnika zastosowano bardziej płaską osłonę, dodatkowe panele wzdłuż podwozia oraz poprawiono przepływ powietrza w okolicy przednich i tylnych kół. Ze względów aerodynamicznych minimalnie zmieniono kształt spojlera zamontowanego w górnej części tylnej klapy. W rezultacie współczynnik oporu powietrza qashqaia zmniejszył się z 0,34 do 0,33. Do zewnętrznych zmian należy zaliczyć jeszcze dwa nowe kolory nadwozia oraz dwa nowe wzory aluminiowych obręczy kół dostępne w wersji o średnicy 16-17 cali.

Na desce rozdzielczej odnowionego qashqaia pojawiły się nowe, czytelniejsze i bardziej przejrzyste wskaźniki. Między tarczami prędkościomierza i obrotomierza miejsce starego wyświetlacza komputera pokładowego zajął nowy, wykonany w technologii TFT, która umożliwia uzyskanie obrazu o najwyższej jakości. W tarczy obrotomierza umieszczono wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej, a w tarczy prędkościomierza wskaźnik poziomu paliwa.

Do uszu podróżujących docierać teraz będzie mniej hałasu, bo w aucie zastosowano zupełnie nowy wielowarstwowy materiał izolacyjny na przegrodzie oddzielającej komorę silnika od kabiny oraz nową szybę czołową o lepszej izolacji akustycznej. Nowe uszczelki szyb przyczyniły się do zmniejszenia hałasu wywołanego przez powietrze opływające przednie słupki.

Zmodernizowane qashqai i qashqai+2 dostępne są, tak jak poprzednio, z napędem na przednią oś lub na cztery koła wykorzystującym system All Mode. Paleta dostępnych silników składa się obecnie z dwóch silników benzynowych i dwóch diesli. Najtańsza wersja odnowionego qashqaia kosztuje u nas 67 700 zł, natomiast ceny qashqaia+2 zaczynają się od 75 700 zł..