Łada Samara odchodzi do lamusa. Rosjanie kończą produkcję leciwego samochodu

2013-12-29 16:14

Są na świecie takie auta, które produkuje się w niemal niezmienionej formie przez kilkadziesiąt lat. Do tej grupy należy m.in. Łada Samara - jeden z przedstawicieli rosyjskiej motoryzacji. Model ten przeszedł właśnie do historii, gdyż jego produkcja niedawno została zakończona.

Kilka dni temu mury fabryki AvtoVAZ opuścił ostatni egzemplarz modelu Samara. Samochód ten był produkowany od 1984 roku, a jego druga generacja pojawiła się na rynku w roku 1997. Auto było chwalone za niską cenę zakupu, jednak jakość użytych materiałów oraz montażu pozostawiały wiele do życzenia. Ogółem nabywców znalazło aż 5,2 mln sztuk Łady Samary.

Sprawdź: Koniec historii Fiata Uno. W Brazylii kończą produkcję Mille

Ostatni pojazd to pięciodrzwiowa odmiana hatchback (wariant sedan zakończył swój żywot w 2012 roku. Następcą archaicznej konstrukcji jest Łada Granta. Pod maską mógł pracować jeden z trzech silników oferowanych do tego modelu: jednostka o pojemności 1.1–litra, rozwijająca moc 55 KM, motor 1.3 l o mocy 65 KM lub 1.5-litrowy agregat generujący 75 KM.

Ostatnie sztuki Samary dostępne w salonach będą do połowy 2014 roku, zaś ceny rozpoczynają się od 274000 rubli, czyli około 26 tys. zł.