Kilka dni temu mury fabryki AvtoVAZ opuścił ostatni egzemplarz modelu Samara. Samochód ten był produkowany od 1984 roku, a jego druga generacja pojawiła się na rynku w roku 1997. Auto było chwalone za niską cenę zakupu, jednak jakość użytych materiałów oraz montażu pozostawiały wiele do życzenia. Ogółem nabywców znalazło aż 5,2 mln sztuk Łady Samary.
Sprawdź: Koniec historii Fiata Uno. W Brazylii kończą produkcję Mille
Ostatni pojazd to pięciodrzwiowa odmiana hatchback (wariant sedan zakończył swój żywot w 2012 roku. Następcą archaicznej konstrukcji jest Łada Granta. Pod maską mógł pracować jeden z trzech silników oferowanych do tego modelu: jednostka o pojemności 1.1–litra, rozwijająca moc 55 KM, motor 1.3 l o mocy 65 KM lub 1.5-litrowy agregat generujący 75 KM.
Ostatnie sztuki Samary dostępne w salonach będą do połowy 2014 roku, zaś ceny rozpoczynają się od 274000 rubli, czyli około 26 tys. zł.