Lamborghini na Salon Samochodowy we Frankfurcie przywiozło dwie gorące nowości. Obok piekielnie szybkiego modelu Aventador Superveloce Roadster, oficjalną odsłonę przed szerszą publicznością zalicza mniejszy i młodszy Huracan Spyder.
Zobacz: Novitec Torado Lamborghini Huracan: poprawianie byka
Wizualnie auto odróżnia się od standardowego Huracana jedynie inaczej wystylizowaną pokrywą silnika i dachem. Składane elektrycznie poszycie dachowe chowa się pod specjalną klapą w 17 sekund, a operację tę można wykonać w ruchu do prędkości 50 km/h. Masa własna samochodu wynosi dokładnie 1542 kg, a procentowy rozkład mas to odpowiednio 43 przód i 57 tył.
Do napędu Spydera służy ta sama wolnossąca jednostka benzynowa V10 o pojemności 5.2 litra, co w zamkniętym Huracanie. Generowana moc wynosi 610 KM i 560 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Do prędkości 100 km/h Huracan Spyder przyspiesza w 3,4 s, a szybkość 200 km/h osiąga w 10.2 s. Auto jest w stanie rozpędzić się do 324 km/h. Jednostka dla oszczędności paliwa współpracuje z systemem start/stop oraz technologią odłączania z pracy niektórych cylindrów.
Lamborghini Huracan Spyder trafi do salonów sprzedaży wiosną 2016 roku. Cena została ustalona na 186 450 euro, czyli około 780 tys. zł.