Jak na pierwszego przedstawiciela nowej rodziny Discovery, Sport pokazuje produkt, który ma szanse mocno namieszać na rynku. Widać duże podobieństwa do starszego Range Rovera. Jako najważniejszą informację Brytyjczycy wymieniają wielowahaczową oś tylną nowej generacji. Dodatkowo pod względem bezpieczeństwa pojawi się poduszka powietrzna chroniąca pasażerów. Chcąc obniżyć masę samochodu zastosowano aluminiowo-stalową karoserię, a podróż umilać może nowy system multimedialny. Land Rover Discovery Sport będzie w stanie przewieźć od 5 do 7 osób.
Zobacz też: Land Rover Discovery XXV Special Edition: specjalna odmiana na 25-lecie modelu
Do napędu nowego Land Rovera Discovery Sport, producent oferuje trzy jednostki napędowe. Podstawowym silnikiem jest 2.2 SD4 generujący moc 150 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Mocniejszy diesel ma o 40 KM i 20 Nm więcej. Fanom benzyniaków ograniczono wybór – 2.0 SI4 to 240 KM i 340 Nm momentu obrotowego. Wszystkie jednostki napędowe spełniają normy emisji spalin Euro 5. Za przeniesienie napędu na koła odpowiada 9-biegowa skrzynia automatyczna ZF, a klienci zdecydowani na diesla mogą dodatkowo zamówić 6-biegową skrzynię manualną. Napęd na 4 koła generowany jest przez Haldex 5 generacji.
Nowy Land Rover Discovery Sport może pochwalić się niezłymi możliwościami terenowymi. Kąt natarcia wynosi 25 stopni a kąt zejścia 31 stopni. Dzięki wysokiemu prześwitowi (212 mm), głębokość brodzenia deklarowana przez producenta wynosi 600 mm. Waga samochodu oscyluje w okolicach 1800 kg w zależności od wersji silnikowej. Auto ma zadebiutować oficjalnie podczas jesiennego Salonu Samochodowego w Paryżu, a w salonach pojawi się na początku 2015 roku.