Audi opracowało system valvelift, który steruje zaworami wlotowymi i dzięki temu poprawia parametry silnika.
Rozwiązanie niemieckiego koncernu polega na zmiennym sterowaniu wzniosem zaworów. Audi wykorzystuje je w silniach V6 FSI o pojemności 2,8 i 3,2 litra. Mechanizmy o podobnym działaniu są już znane w silnikach innych producentów. W audi oba wałki rozrządu zaworów ssących wyposażono w wielowypusty, na których umieszczono po trzy tak zwane elementy krzywkowe. Są to cylindryczne tuleje, które na zewnętrznej stronie mają spiralne rowki. Poza tym każdy z elementów krzywkowych posiada dwa umieszczone obok siebie profile dla małych i dużych wzniosów zaworów. Ze spiralnymi rowkami współpracują trzpienie uruchamiane przez błyskawicznie działające aktuatory elektromagnetyczne. Trzpienie powodują, że tuleje na wałkach rozrządu przesuwają się w prawo lub lewo, a to z kolei sprawia, że na zawory działają różne krzywki. Zmienny wznios zaworów zwiększa moc i moment silnika i jednocześnie zmniejsza zużycie paliwa. Opracowany przez Audi system valvelift ma możliwość rozbudowy o inne funkcje, aż do całkowitego wyłączania z pracy poszczególnych cylindrów.