Nowy ES został zaprojektowany zgodnie z najnowszymi trendami designu Lexusa, ewidentnie zapadającego w pamięć. To kolejny samochód – po flagowej limuzynie LS i coupe LC – w nowym rozdziale designu Lexusa. Nowy ES jest jeszcze lepiej wyciszony i bardziej przestronny. Samochód jest dłuższy o 65 mm, niższy o 5 mm i szerszy o 45 mm od swego poprzednika. Rozstaw osi większy o 50 mm pozwolił przesunąć koła bliżej narożników.
Zobacz również: Lexus NX 300h AWD F Sport po liftingu - TEST WIDEO w Alpach
Nowa platforma GA-K umożliwiła obniżenie linii pokrywy silnika. W przeciwieństwie do poprzednich generacji, linia dachu wyraźnie opada ku tyłowi, podkreślając dynamikę sylwetki i aerodynamikę nadwozia. Tył samochodu z zachodzącymi na boki lampami jest ostro wyrzeźbiony. W standardowych wersjach ES dostępne są trzy rodzaje kół o średnicy 17 i 18 cali, zaś w wersjach F SPORT zastosowano koła 19-calowe.
Obszerne wnętrze
Lexus ES zawsze słynął z komfortu oferowanego pasażerom siedzącym z tyłu i nowy model kontynuuje tę tradycję. Niższe położenie bioder pasażerów i starannie zaprojektowana podsufitka, mimo opadającej linii dachu, zapewniają odpowiednią przestrzeń nad głową, a większy rozstaw osi jest gwarancją dużej ilości miejsca dla nóg.
Sprawdź: TEST Lexus GS F 5.0 V8: wymierający gatunek
Koncept Lexus Future Interior łączy ukierunkowanie na kierowcę. W skupieniu uwagi na drodze sprzyja umieszczenie środkowego wyświetlacza, tablicy przyrządów oraz wyświetlacza projekcyjnego w jego polu widzenia. Pokładowe systemy elektroniczne, w tym opcjonalny system nawigacji, współpracują z siecią bezprzewodową. System nawigacji obejmuje także multimedialny wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala i manipulator Remote Touch oraz system rozpoznawania głosu i możliwość bezprzewodowej współpracy ze smartfonem. 17-głośnikowy system audio Mark Levinson PurePlay ma zapewnić doskonałe wrażenia dźwiękowe.
W standardowych wersjach ES wykorzystywane będą tradycyjne materiały, takie jak bambus i drewno Shimamoku, które podkreślają cenione przez klientów ręczne wykończenie ES. Wystrój wnętrza wersji F SPORT wykorzystuje m.in. pieczołowicie wykonane metalowe elementy.
Precyzja prowadzenia
Dzięki zastosowaniu nowej platformy i różnych gatunków stali o wysokiej wytrzymałości, udało się obniżyć masę w stosunku do poprzednich platform. Kolejne ulepszenia to nowe zawieszenie wielowahaczowe, nowy układ elektrycznego wspomagania kierownicy, a wzmocnienie za tylnymi siedzeniami umożliwiły precyzyjne zoptymalizowanie własności jezdnych.
Polecamy nasz TEST: Lexus LC500h 3.5 V6 359 KM
Dla zapewnienia jeszcze lepszej dynamiki, wersje F SPORT będą dostępne z adaptacyjnym zawieszeniem AVS (Adaptive Variable Suspension), podobnym do stosowanego w coupe LC. Umożliwia ono regulację siły tłumienia dla każdego z kół w zakresie 650 poziomów, gwarantując doskonałą kontrolę na każdej nawierzchni. Innym wyróżnikiem wersji F SPORT jest tryb jazdy Sport+, w którym silnik, skrzynia biegów i zawieszenie działają według najbardziej dynamicznych ustawień.
Tylko hybryda
Do Europy Zachodniej i Środkowej zostanie wprowadzony Lexus ES 300h, co oznacza model z hybrydową jednostką napędową. Układ wykorzystuje pracujący w cyklu Atkinsona 2.5-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy o ultrawysokiej sprawności oraz lekki silnik elektryczny. Łączna moc układu wynosi 218 KM, zaś zużycie paliwa w cyklu mieszanym może wynosić 4,7 l/100km.
Poznaj: Lexus LS piątej generacji: wyrafinowany flagowiec
2.5-litrowy silnik to całkowicie nowa konstrukcja korzystająca z technologii szybkiego spalania, dzięki czemu jest on jednym z silników o największej sprawności cieplnej wśród stosowanych w samochodach seryjnych. Efektem jest większa moc bez zwiększania zużycia paliwa i emisji niepożądanych substancji. Do osiągnięcia tak imponujących wyników przyczyniają się proste kanały dolotowe, zwiększone kąty zaworów i obrabiane laserowo gniazda zaworowe. Inżynierowie zastosowali także wielootworkowe wtryskiwacze, system VVT-iE dla zaworów ssących oraz układu chłodzenia o zmiennym obiegu.
Usprawnienia wprowadzone w komputerowym sterowniku hybrydowego układu napędowego pozwoliły uzyskać lepszą, bardziej naturalną dynamikę jazdy, bardziej zbliżoną do zachowania konwencjonalnego silnika benzynowego. Zastosowano także akumulator niklowo-wodorkowy o mniejszych wymiarach, który mieści się pod tylnymi siedzeniami i nie ogranicza przestrzeni bagażowej.
Bezpieczeństwo
Wyposażenie pojazdu będzie zawierać w standardzie pakiet bezpieczeństwa Lexus Safety System +. Wyższy wariant System Lexus Safety System +2 (dostępny w bogatszych wersjach) zawiera nowe możliwości ochrony kierowcy i pasażerów, takie jak: mechanizm wykrywania przeszkód w systemie ochrony przedzderzeniowej PCS (Pre-Collision System) w dzień i w nocy czy adaptacyjne światła drogowe AHS (Adaptive High-beam System).
Siódma generacja Lexusa ES będzie pierwszą, która trafi na rynki Europy Zachodniej. Nowy ES będzie dostępny od grudnia 2018 w hybrydowej wersji ES 300h.