Znak towarowy NX 450h+ zrejestrowano w EUIPO 14 kwietnia 2019 roku. Litery NX oraz h w oznaczeniu jednoznacznie wskazują, że chodzi o hybrydowy wariant Lexusa NX. Uwagę zwraca jednak dodatkowy symbol +, który najprawdopodobniej sygnalizuje, że auto będzie dysponowało dodatkową wtyczką. Na tę chwilę w ofercie Lexusa nie znajdziemy hybrydy plug-in, więc schemat nazewnictwa aut z napędem tego typu nie jest jeszcze znany. Innego wytłumaczenia dla plusa w nowej nazwie ciężko jednak się doszukać. Japońska marka od ubiegłego roku otwarcie mówi o planach stworzenia swojej pierwszej hybrydy z wtyczką, a szykowana nowa generacja Lexusa NX jest tu najlepszym wytłumaczeniem.
Przeczytaj również: Hybrydą Lexusa do najwyżej położonej stacji narciarskiej w Europie - WIDEO, TEST
Z dużym prawdopodobieństwem można już przewidzieć konfigurację napędu, jaki trafi pod maskę Lexusa NX w wersji hybrydowej plug-in. Będzie to najpewniej układ bazujący na 306-konnym napędzie znanym z nowej Toyoty RAV4 Plug-in Hybrid. Według danych sprzed homologacji benzynowy silnik o pojemności 2,5 l oraz mocny napęd elektryczny zapewniają SUV-owi Toyoty przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,2 s i maksymalny zasięg około 60 km w trybie wyłącznie elektrycznym (przeczytaj więcej o tym aucie - KLIKNIJ). Oba modele są zbliżone rozmiarami, a nowy NX będzie z pewnością oparty na platformie w architekturze TNGA, którą z powodzeniem zastosowano już w Toyocie RAV4. Zatem wybór napędu z tego drugiego modelu byłby logicznym posunięciem ze strony inżynierów Lexusa.
Oznaczenie NX 450h+ nie jest jedynym, które Lexus zarejestrował w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej. Tego samego dnia do rejestru wpisano również nazwę NX 350h. Oznaczenie wskazuje, że pod maską Lexusa NX znajdzie się też nowy napęd hybrydowy bez wtyczki. Obecnie w europejskich salonach Lexusa hybrydowy wariant modelu NX jest znany jako NX 300h i dysponuje układem o łącznej mocy 197 KM. Większa liczba w nazwie pozwala sądzić, że auto w przyszłości otrzyma mocniejszy napęd. Może to być jednostka dostępna aktualnie w Toyocie Highlander, która na amerykańskim rynku wytwarza niespełna 250 KM.
WIDEO - zobacz nasz test Lexusa NX