Lexus NX podobnie jak w obecnych modelach marki, przedstawia stylistykę zdecydowanych rys i ostrych linii. Cechą charakterystyczną jest potężny wlot powietrza, czy przednie światła do jazdy dziennej oddzielone od reflektorów. Rozwiązanie to jest znane już z nowej generacji sedana IS. Wnętrze to standardowo wysoka jakość wykonania, a w samym designie można się doszukać sporo zapożyczeń ze wspomnianego IS-a.
Sprawdź też: Lexus CT200h po liftingu w Polsce: CENA od 93 800 zł
W palecie silników przygotowanych dla polski NX zawiera na razie tylko jedną opcję do wyboru - odmianę 300h. Ten hybrydowy samochód oparto o 2.5-litrową jednostkę benzynową o mocy 197 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 9,3 s, a średnie zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 5,3 l/100 km. Napęd standardowo przekazywany jest na koła przednie, a w opcji może pracować w wariancie AWD (na cztery koła). Z czasem pewnie pojawi się w sprzedaży również benzynowy 2-litrowy silnik 4-cylindrowy z turbodoładowaniem (oznaczenie 200t) z napędem na przód lub na obie osie, a także mocniejsza wersja 6-cylindrowa.
Lexus LX ma za zadanie konkurować na rynku z takimi modelami klasy premium jak: BMW X3, Audi Q5, Volvo XC60, czy Mercedes GLK. Polscy klienci już mogą składać zamówienia na LX-a. Pierwsze auta trafią do klientów w październiku.
Lexus NX 300h - CENA w POLSCE
wersja | napęd na koła przednie | napęd na 4 koła koła AWD |
ELITE (przedsprzedaż) | 154 500 zł |
160 700 zł |
ELITE + PAKIET BUSINES (przedsprzedaż) |
- | 174 600 zł |
ELITE | 171 600 zł |
177 800 zł |
ELEGANCE | 193 600 zł |
199 800 zł |
COMFORT | - | 212 900 zł |
F SPORT | - | 244 700 zł |
PRESTIGE | - | 258 900 zł |