Lexus RC 200t i RC 300h: nowe coupe premium na polskim rynku - CENNIK

2016-02-02 13:00

Lexus RC - prowokujące do agresywnej jazdy już samą stylistyką nowe coupe japońskiej marki premium, dołączyło do polskiej oferty. Zaawansowane technicznie, 2-drzwiowe auto stworzono z myślą o klientach poszukujących sportowych doznań za kierownicą. Model RC jest już dostępny w polskim cenniku, w dwóch wariantach silnikowych - RC 200t i RC 300h.

Pod maską Lexusa RC 200t pracuje 4-cylindrowy silnik benzynowy 2.0 z turbodoładowaniem. Jednostka osiąga 245 KM i 350 Nm momentu obrotowego, co pozwala osiągnąć pierwsze 100 km/h w czasie 7,5 sekundy, a prędkość maksymalna przekracza 230 km/h. Producent zapewnia, że średnie zużycie paliwa Lexusa RC 200t oscyluje w okolicach 7,2 l/100 km. Moc jest przekazywana na koła tylne poprzez 8-stopniowy automat SPDS. Zarówno charakterystyka zawieszenia, jak i elektrycznie wspomagany układ kierowniczy (EPS), wpływają na dynamiczny odbiór doznań z jazdy.

Fanów ekologii w motoryzacji ucieszy odmiana hybrydowa 300h. Pod maską hybrydy pracuje 2.5 litrowy motor benzynowy o mocy 178 KM, wspomagany dodatkowo jednostką elektryczną generująca 143 KM. Łączna moc to 223 KM, która za pośrednictwem bezstopniowej przekładni (z funkcją sekwencyjnej, 6-stopniowej zmiany biegów typu shiftmatic) trafia na koła tylne. RC 300h rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,6 s, a prędkość maksymalna wynosi 190 km/h. Zapowiadane zużycie paliwa to zaledwie 4,7 l/100 km oraz poziom emisji CO2, o wartości 108 g/km.

Zobacz też: TEST Lexus NX200t Prestige AWD: nowy członek rodziny

Lexus wyposażył model RC w system Drive Mode Select, który umożliwi kilka trybów pracy skrzyni biegów, zawieszenia czy układu kierowniczego. Do wyboru są ustawienia Snow, Eco, Normal czy Sport. Klient, który zdecyduje się na wersję F Sport Lexusa RC 200t otrzyma nie tylko usportowiony bodykit, ale również program Sport S+, który pozwoli ze sportowego auta wycisnąć ostatnie soki. F Sport odznacza się jeszcze lepszymi własnościami jezdnymi dzięki zastosowaniu mechanizmu różnicowego typu Torsen o podwyższonym tarciu wewnętrznym oraz zawieszenia o modulowanej charakterystyce (AVS).

Oferta Lexusa RC 200t i RC 300h składa się z trzech poziomów wyposażenia: Elegance, F Sport i Prestige. Już podstawowa odmiana jest bogato wyposażona. Na pokładzie znajdziemy m.in. skórzaną kierownicę z łopatkami, bezkluczykowy dostęp, elektrycznie regulowane i podgrzewane przednie fotele, tempomat, selektor trybów jazdy, czy klimatyzację automatyczną. Standardem jest też unikalny, opracowany przez firmę Lexus układ zintegrowanej stabilizacji ruchu pojazdu (VDIM) oraz wyrafinowany technicznie system ochrony przedzderzeniowej (PCS) z funkcją adaptacyjnej kontroli prędkości jazdy.

Wyższe wersje posiadają szereg zaawansowanych rozwiązań. Systemy multimedialne Lexus Display Audio (LDA) lub Electro Multi Vision Navigation (EMVN) obsługiwany jest za pośrednictwem 4,2-calowego wyświetlacza wielofunkcyjnego oraz 7-calowego wyświetlacza umieszczonego w konsoli środkowej. Kolejna innowacja to drugiej generacji zdalny sterownik dotykowy (RTI) z touchpadem, czy też różnorodne zestawy nagłośnieniowe, w tym 17-głośnikowy zestaw Mark Levinson® Premium Surround System. Rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa czynnego obejmują: system monitorowania martwych pól widoczności (BSM), ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA) i o zjeżdżaniu z pasa ruchu (LDA), system kontroli ciśnienia w ogumieniu (AL-TPWS) oraz system automatycznego włączania i wyłączania świateł drogowych (AHB).

.
Lexus RC 200t - CENA w Polsce
.

RC 200t
CENA
Elegance 189 900 zł
F Sport 229 900 zł
Prestige 249 900 zł

.
Lexus RC 300h - CENA w Polsce
.

RC 300h
CENA
Elegance 202 900 zł
F Sport 242 900 zł
Prestige 262 900 zł

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku