Lexus RX pojawił się na rynku w 1998 roku, tworząc nowy segment luksusowych SUV-ów. Obecnie debiutuje nowa, odświeżona wersja czwartej generacji modelu. Sprzedaż zmodernizowanego Lexusa RX oraz RX L rozpocznie się jesienią 2019 roku.
Co się zmieniło? Inżynierowie usztywnili nadwozie i udoskonalili układ zawieszenia. Zastosowano nowe amortyzatory i system sterowania hamulcami. Dzięki temu samochód zyskał lepsze właściwości jezdne i większą precyzję prowadzenia. Wyposażenie zawiera aktywny system wspomagania pokonywania zakrętów (ACA, Active Cornering Assist), który tłumi podsterowność występującą podczas dodawania gazu w połowie zakrętu. Poprawiono też zestrojenie systemu EPS, co skutkuje bardzo bezpośrednim wyczuciem kierownicy, w każdych warunkach umożliwiając modelowi RX dokładne podążanie optymalnym torem jazdy.
TEST WIDEO w Alpach: Lexus NX 300h AWD F Sport po liftingu
Pod względem stylistycznym zmieniono kształty przedniego i tylnego zderzaka. Zabieg ten sprawił, że RX wygląda jeszcze bardziej dynamicznie. Tylne błotniki zostały połączone ze zderzakiem, w którego dolnej części zostały wyeksponowane osłony podwozia. Charakterystyczna osłona chłodnicy Lexusa w kształcie klepsydry, ma teraz inną kratkę z romboidalnym wzorem w kształcie litery „L”. Zespolone tylne lampy również zawierają motyw litery „L”. Ponadto nowy RX jest wyposażony w pierwszy na świecie system adaptacyjnych świateł drogowych BladeScan AHS oraz najnowszą, drugą generację systemu bezpieczeństwa Lexus Safety System+.
Więcej miejsca i nowe technologie
Po modernizacji, siedzenia w drugim rzędzie wersji RX L zostały zaaranżowane w taki sposób, by można było zastosować niezależnie montowane fotele kapitańskie. Udało się to osiągnąć, dodając 95 mm miejsca na nogi w trzecim rzędzie siedzeń i tworząc w modelu RX przestronną i wygodną kabinę dla podróżujących na tylnych siedzeniach. W wydłużonej odmianie RX L, rozłożone siedzenia trzeciego rzędu można ustawić w dwóch pozycjach. Jeśli wymaga tego sytuacja, w nowym ustawieniu można zapewnić jeszcze więcej miejsca dla nóg.
TEST flagowca: Lexus LS500h: w pogoni za najlepszymi limuzynami
We wnętrzu zastosowano nowy ekran dotykowy. Projektanci położyli większy nacisk na współpracę systemu multimedialnego z telefonem, dodając nowy uchwyt na telefon i port USB, a także połączenie za pośrednictwem Apple CarPlay lub Android Auto. Systemem multimedialnym można sterować głosem za pośrednictwem telefonu z wykorzystaniem wirtualnych asystentów Apple Siri lub Google Assistant. Kierowcy będą mogli wybrać zarówno nawigację Lexusa, jak i nawigację w swoim smartfonie.
Jeszcze bezpieczniejszy
Lexus RX otrzymał pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System+ drugiej generacji, który wspomaga kierowcę w zapobieganiu wypadkom. Rozwiązanie to oparte jest na współpracy kamery i radaru fal milimetrowych, które sprawdzają się nawet w warunkach słabego oświetlenia. Pakiet obejmuje m.in. system ochrony przedzderzeniowej PCS z funkcją wykrywania pieszych w dzień i w nocy oraz rowerzystów przy świetle dnia, a także asystenta odczytywania znaków drogowych (RSA), które są prezentowane na wyświetlaczu HUD oraz na wielofunkcyjnym ekranie na tablicy przyrządów. Łącząc radarowy aktywny tempomat (DRCC, Dynamic Radar Cruise Control) oraz asystenta śledzenia pasa ruchu (LTA, Lane Tracing Assist), nowy RX ułatwia kierowcy utrzymanie samochodu na pasie. Jeżeli system wykryje ryzyko opuszczenia pasa, LTA ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym i wizualnym lub wibracjami kierownicy, a w razie potrzeby wprowadza korektę toru jazy.