Lexus w 1998 roku stworzył zupełnie nowy segment luksusowych SUV-ów po wprowadzeniu do sprzedaży modelu RX. Auto błyskawicznie zyskało ogromną popularność i stało się najchętniej kupowanym modelem marki. Z czasem jednak rynek zaczął się domagać czegoś więcej – wersji z trzema rzędami siedzeń. Odpowiedzią na te potrzeby jest RX L. Tylna część nadwozia samochodu została wydłużona o 110 mm, zmieniono także kąt nachylenia tylnej szyby. W ten sposób wewnątrz udało się wygospodarować miejsce dla trzeciego rzędu siedzeń w postaci dzielonej w stosunku 60/40 kanapy dla dwóch osób. Zwiększając kąt nachylenia tylnej szyby uzyskano więcej przestrzeni nad głowami dodatkowych pasażerów, a nieznaczne podniesienie drugiego rzędu foteli zapewniło więcej miejsca dla ich nóg. Dostęp do trzeciego rzędu zapewnia możliwość odsuwania foteli drugiego rzędu.
Nasz TESt: Lexus RX200t: duży SUV z małym silnikiem
Mimo dodania trzeciego rzędu siedzeń, RX nie został pozbawiony przestrzeni bagażowej – Lexus twierdzi wręcz, że w modelu RX L podłoga bagażnika za oparciami tylnych siedzeń jest dłuższa, niż u konkurencji. W razie potrzeby powiększenia przestrzeni ładunkowej tylne fotele można złożyć za pomocą elektrycznego mechanizmu.
Podczas Salonu Samochodowego w Los Angeles przedstawiono dwie wersje Lexusa RX L. Model RX 350L napędzany jest 3.5-litrowym benzynowym silnikiem V6 o mocy 294 KM i 358 Nm, sprzężonym z ośmiostopniową przekładnią automatyczną. RX 350L dostępny jest również w wersji z napędem na obie osie Dynamic Torque Control AWD. Wersja RX 450hL wyposażona jest w hybrydową jednostkę napędową o łącznej mocy 313 KM. W hybrydzie napęd na cztery koła zrealizowano za pomocą systemu E-Four, w którym tylną oś napędza dodatkowy silnik elektryczny.