Wszystko zaczęło się w 2000 roku, kiedy Japończycy zaprezentowali na Starym Kontynencie pierwszego SUV-a klasy premium — Lexusa RX 300. Od premiery pierwszego RX-a do listopada 2019 roku producent sprzedał w Europie łącznie 501 tys. SUV-ów.
Aktualnie w salonach jest już dostępna czwarta generacja tego modelu, który z wynikiem niemal 275 000 samochodów dostarczonych do klientów pozostaje najchętniej kupowanym SUV-em marki w regionie. Sprzedaż nabrała tempa, kiedy w 2005 roku wraz z debiutem hybrydowego wariantu RX 400h, japoński SUV stał się pierwszym niskoemisyjnym luksusowym SUV-em na świecie.
Od tego przełomowego kroku Lexus nieustannie rozwija technologię napędu hybrydowego. Ma ona fundamentalne znaczenie w rozwoju nowych SUV-ów, w tym średniej wielkości NX-a dodanego do oferty w 2014 roku, a następnie kompaktowego modelu UX, wprowadzonego na bieżącego roku.
Zobacz: Lexus UX 300e zaprezentowany! To pierwszy w pełni elektryczny samochód Lexusa
Wyniki sprzedaży jasno pokazują, że klienci coraz chętniej wybierają napęd hybrydowy Lexusa ze względu na osiągi oraz doskonałą wydajność. Dzisiaj hybrydy Lexusa mogą przez nawet 50% czasu jazdy poruszać się w zatłoczonych aglomeracjach z wykorzystaniem wyłącznie energii elektrycznej.
Modele hybrydowe stanowią niemal połowę z pół miliona SUV-ów, które marka sprzedała dotąd na Europie, a ich proporcja do wersji z konwencjonalnym napędem nieprzerwanie rośnie. W samym 2019 roku hybrydy stanowiły 63 proc. sprzedaży w całym regionie i aż 96 proc. na rynkach Europy Zachodniej i Środkowej.
Sprzedaż SUV-ów Lexusa w Europie - od 2000 r. do końca listopada 2019 r.
Lexus RX | 274 116 | Lexus RX Hybrid | 125 742 |
Lexus NX | 139 831 | Lexus NX Hybrid | 97 174 |
Lexus UX | 18 700 | Lexus UX Hybrid | 16 975 |
Lexus LX | 55 187 | ||
Lexus GX | 14 053 | ||
Razem | 501 887 | Razem | 239 873 |
---|
*Sprzedaż Lexus Europe obejmuje kraje Unii Europejskiej, Norwegię, Islandię i Szwajcarię, a także następujące rynki wschodnie: Rosję, Ukrainę, Kazachstan, region Kaukazu, Turcję i Izrael.