Kiedy w 2005 roku na rynku motoryzacyjnym pojawił się Lexus RX 400h, japoński producent stał się pionierem technologii zelektryfikowanych napędów na rynku samochodów luksusowych. Tym samym Lexus stał się pierwszą marką w historii, która sprzedawała samochody o wysokich osiągach i niską emisją spalin. Po 14 latach podczas Tokio Motor Show 2019 producent ogłosił, że już niebawem wdroży swoją nową strategię elektryfikacji pod nazwą "Lexus Electrified".
Poznaj historię: Lexus LS ma już 30 lat. Historia powstania przełomowej japońskiej limuzyny jest zdumiewająca
Celem nowej, globalnej strategii jest zrobienie ogromnego kroku naprzód, aby osiągi aut, jakość prowadzenia i radość z jazdy były odczuwalne również za sprawą napędu elektrycznego. Pierwszym pokazem umiejętności jest nowy, w pełni elektryczny Lexus UX 300e, który został opracowany tak, aby spełniać wszystkie te założenia. Tym sposobem japońscy inżynierowie, zachowując charakterystyczny wygląd i wysoką funkcjonalność Lexusa UX, skupili się wyłącznie na możliwościach napędu elektrycznego.
Świetne prowadzenie, wysoki zasięg i cisza
Za napęd odpowiada silnik elektryczny o mocy 150 kW (204 KM) i 300 Nm, który oferuje błyskawiczne i jednocześnie naturalne przyśpieszenie. Baterie o wysokiej pojemności zostały zamontowane pod kabiną, co oznacza niski środek ciężkości, świetne prowadzenie i do 400 km zasięgu (wg. NEDC).
Porównaliśmy: Modny SUV na dwa sposoby. Range Rover Evoque D240 HSE vs. Lexus UX 250h
Przy planowaniu elektrycznego auta, projektanci nie mogli także zapomnieć, że domeną marki jest m.in. cisza i spokój w kabinie. Tym sposobem doświadczenie inżynierów sprawiło, że UX 300e to najcichszy samochód w swojej klasie.
Drive Mode Select
Drive Mode Select w modelu UX 300e pozwala kontrolować płynność przyspieszenia i zwalniania, w zależności od sytuacji. Kierowca może w pełni korzystać z dynamiki i dostępnego natychmiast momentu obrotowego elektrycznego napędu.
Przeczytaj także: Nareszcie! Lexus RX po liftingu to pierwszy Lexus, który dobrze dogada się ze smartfonem - TEST, OPINIA
Jednocześnie za pomocą łopatek przy kierownicy można wybrać jedno z czterech poziomów odzyskiwania energii podczas zwalniania, przy zachowaniu naturalnych odczuć z jazdy.
LexusLink - technologii nigdy za dużo
UX 300e jest wyposażony w nowe rozwiązania z dziedziny łączności. Specjalna aplikacja na smartfony LexusLink pozwala sprawdzić stan baterii czy zasięg auta, a także poinformuje właściciela, kiedy samochód zostanie naładowany. Aplikacja pozwoli także zaplanować kolejne ładowanie w zależności od tego, kiedy samochód będzie ponownie używany oraz od cen prądu. To nowoczesne rozwiązanie umożliwia też zdalną kontrolę klimatyzacji.
W sprzedaży już niebawem
Lexus UX 300e wejdzie do sprzedaży w Chinach i Europie w 2020 roku, a na początku 2021 roku trafi na rynek japoński.
Lexus UX 300e - specyfikacja silnika i baterii
Silnik | Moc | Zasięg | Pojemność baterii | Max. prędkość ładowania (AC) | Max. prędkość ładowania (DC) |
---|---|---|---|---|---|
Elektryczny | 150 kW & 300 Nm | 400 km (NEDC) | 54,3 kWh | 6,6 kW | 50 kW |