Dla osób, które zdecydują się na zakup tego modelu w ramach oferty przedsprzedażowej, przygotowano promocyjne oferty na wszystkie wersje wyposażeniowe i pakiety. Cena crossovera w regularnej sprzedaży wynosi 153 tys. zł za benzynową wersję UX 200 i co najmniej 162 tys. zł za hybrydową odmianę UX 250h. Oficjalnie samochód trafi do polskich salonów w marcu przyszłego roku, ale w przedsprzedaży można go zamówić już dziś.
Lexus UX jest dostępny w dwóch odmianach silnikowych. W wersji 250h jest napędzany przez kompaktowy napęd hybrydowy 4. generacji. W jego skład wchodzą 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2 litrów i silnik elektryczny. Łączna moc takiego napędu to 180 KM, co pozwala hybrydowemu crossoverowi w wersji przednionapędowej rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 8,5 s. Samochód można wyposażyć również w inteligentny napęd na cztery koła E-FOUR, w którym tylną oś napędza dodatkowy silnik elektryczny. Tak skonfigurowany model jest nieco wolniejszy – przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,7 s. W obu przypadkach za przenoszenie momentu obrotowego na koła odpowiada bezstopniowa przekładnia E-CVT.
Źródłem napędu wersji 200h jest 4-cylindrowy 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 171 KM. Miejski crossover przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,2 s, a jego zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi według wstępnych danych od 5,6 do 5,8 l/100 km. Lexusa UX200 wyposażono w bezstopniową skrzynię biegów Direct Shift-CVT. Zastosowano w niej nie tylko przekładnię pasową, ale również zębatą, dzięki czemu auto cechuje się lepszą dynamiką.
Nowa konstrukcja
UX jest pierwszym kompaktowym crossoverem Lexusa, zatem samochód oparto na zupełnie nowej platformie GA-C. Cechuje się ona zwiększoną sztywnością i obniżonym środkiem ciężkości, co pozytywnie wpływa na właściwości jezdne. Zawieszenie bazuje na kolumnach McPhersona z przodu oraz podwójnych trójkątnych wahaczach poprzecznych z tyłu. Podczas projektowania UX’a designerzy przyłożyli dużą wagę do aerodynamiki. US ma pierwsze na świecie koła o aerodynamicznym kształcie, które zmniejszają opory i jednocześnie poprawiają chłodzenie hamulców. Z tyłu znajdziemy zespolone światła, które zapobiegają zawirowaniom powietrza z tyłu samochodu.
Bezpieczeństwo
W podstawowym wyposażeniu Lexusa UX znalazł się pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System +. W jego skład wchodzą asystent utrzymywania pasa ruchu, układ podążania pasem ruchu, system ostrzegający o zmęczeniu kierowcy, system ochrony przedzderzeniowej z wykrywaniem rowerzystów i pieszych (za dnia i w nocy), oraz układ rozpoznawania znaków drogowych. W standardzie UX jest również wyposażony w aktywny tempomat (działający w pełnym zakresie prędkości), czujniki deszczu, automatyczną, dwustrefową klimatyzację, przednie reflektory LED oraz kamerę cofania. Samochód można opcjonalnie wyposażyć w 13-głośnikowy system audio Mark Levinson, kolorowy projektor wyświetlający dane na przedniej szybie czy system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z funkcją samodzielnego zatrzymania.