Lexus UX choć przypomina Toyotę CH-R, z którą dzieli dużo technicznych rozwiązań, różni się od niej pod wieloma względami. Przede wszystkim w tym samochodzie zastosowano inne układy napędowe, znacznie bardziej pasujące do samochodu klasy premium. W crossoverze Lexusa pod oznaczeniem UX 250h kryje się nowy system hybrydowy czwartej generacji o mocy 178 KM i 202 Nm, napędzający przednie koła lub opcjonalnie wszystkie cztery za sprawą systemu E-Four. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 8,5 s, a w odmianie E-Four 8,7 s. Prędkość maksymalna to 177 km/h.
Wersja UX 200 oznacza czterocylindrową benzynową jednostkę 2.0 o wysokiej sprawności cieplnej, generującą 171 koni mechanicznych i 205 Nm maksymalnego momentu obrotowego, łączoną z nową przekładnią bezstopniową Direct Shift. Moc w tym wypadku trafia wyłącznie na przednią oś. Pierwsza "setka" osiągana jest w 9,2 s, a szybkość maksymalna to 190 km/h.
Crossover mierzy 4495 mm długości, 1520 mm wysokości i 1840 mm szerokości, a jego rozstaw osi wynosi 2640 mm. Miejsce na nogi z tyłu to aż 870 mm, więc pasażerowie cieszyć się będą swobodą przestrzenną. Proporcje samochodu zapewniają dobry promień skrętu – 5,2 m, a sztywna konstrukcja i nisko osadzony punkt ciężkości właściwości jezdne typowe dla samochodów kompaktowych. W celu obniżenia masy własnej maskę i drzwi wykonano z aluminium, a klapę kufra z tworzywa.
W kabinie można liczyć na wysoką jakość materiałów. Producent przewidział 5 kombinacji kolorystycznych wnętrza, 3 kolory górnego panelu deski oraz 2 wykończenia. Zegary to 7-calowy ekran TFT LCD cyfrowo wyświetlający realistyczne, analogowe wskaźniki 3D. W standardzie ekran multimediów liczy 8", a opcjonalny 10,3". Sterowanie odbywa się z poziomu gładzika wpasowanego w tunel środkowy. W standardzie montowany jest 6-głośnikowy system audio, w lepszych wersjach 8-głośnikowy z subwooferem, a na szczycie oferty uplasowano 13-głośnikowy zestaw marki Mark Levinson.
Wersje wyposażenia
Już w podstawowej wersji Elegance, montowany jest pakiet bezpieczeństwa Lexus Safety System+ 2, który zawiera: PCS z wykrywaniem pieszych również w nocy i rowerzystów w dzień, AHB lub AHS, RSA, aktywny tempomat ACC, LDA z LTA, wykrywanie zmęczenia SWAY. Inne elementy to: materiałowa tapicerka, cyfrowy ekran zegarów, system audio z 6 głośnikami, kamera cofania, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, podgrzewane fotele przednie, światła mijania i drogowe w technologii LED (jednoprojektorowe), czujnik deszczu, lusterko wewnętrzne wsteczne elektrochromatyczne, felgi aluminiowe 17" i relingi dachowe.
Wyższa odmiana Prestige posiada ponadto: trójprojektorowe reflektory LED, tapicerkę skórzaną, inteligentny kluczyk i dostęp do samochodu, elektryczną pokrywę bagażnika, czujniki parkowania i przyciemniane szyby.
Wersja F Sport poza bardziej zadziorną stylizacją zewnętrzną oraz designem kabiny, zawiera 18-calowe obręcze kół, dedykowaną skórzaną tapicerkę i elektryczne fotele.
Topowa konfiguracja Omotenashi zawiera podnoszące komfort jazdy przednie szyby akustyczne, elektrycznie sterowaną kolumnę kierownicy, system nagłośnieniowy z 8 głośnikami, rozbudowany system multimedialny z 10,3-calowym wyświetlaczem głównym, ekran przezierny HUD nad kierownicą, elektrycznie sterowanie siedzenia ze skórzaną tapicerką czy rozbudowany system bezpieczeństwa o systemy BSM+RCTA+ICS.
Lexus UX pojawi się w Polsce w pierwszym kwartale 2019 roku. Do wyboru będzie 13 różnych kolorów nadwozia. Cennik auta jest w przygotowaniu. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że cena samochodu w wersji Elegance otwierającej ofertę, będzie kształtować się w przedziale od 130 do 140 tysięcy złotych.
Jesteśmy też na Instagramie, obserwujcie nas