Łączy dobre osiągi z elegancją i został zaprojektowany w ekspresyjnym stylu. Lexus UX - pierwszy crossover w portfolio prestiżowej japońskiej marki, dzięki nisko osadzonemu punktowi ciężkości ma podczas jazdy oddawać charakter sportowego hatchbacka, a w kabinie imponować wykończeniem i aktywnie czuwać nad bezpieczeństwem.
Gamę otwiera UX 200, co oznacza czterocylindrową benzynową jednostkę 2.0 o wysokiej sprawności cieplnej, generującą 180 koni mechanicznych i 205 Nm maksymalnego momentu obrotowego, łączoną z nową przekładnią bezstopniową Direct Shift. Moc w tym wypadku trafia na przednią oś. Pierwsza "setka" osiągana jest w 9,2 s, a szybkość maksymalna to 190 km/h. Takie auto w przedsprzedaży będzie kosztować od 139 900 zł. Po zakończeniu przedsprzedaży regularna cena będzie startować od 153 000 zł
Pod oznaczeniem UX 250h kryje się nowy system hybrydowy czwartej generacji o mocy 178 KM i 202 Nm, napędzający przednie koła lub opcjonalnie wszystkie cztery za sprawą inteligentnego systemu E-Four. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 8,5 s, a w odmianie E-Four 8,7 s. Prędkość maksymalna to 177 km/h. Na taką hybrydę po zakończeniu przedsprzedaży trzeba będzie przeznaczyć 162 000 zł.
Wersje wyposażenia
Już w podstawowej wersji Elegance, montowany jest pakiet bezpieczeństwa Lexus Safety System+ 2, który zawiera: PCS z wykrywaniem pieszych również w nocy i rowerzystów w dzień, AHB lub AHS, RSA, aktywny tempomat ACC, LDA z LTA, wykrywanie zmęczenia SWAY. Inne elementy to: materiałowa tapicerka, cyfrowy ekran zegarów, system audio z 6 głośnikami, kamera cofania, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, podgrzewane fotele przednie, światła mijania i drogowe w technologii LED (jednoprojektorowe), czujnik deszczu, lusterko wewnętrzne wsteczne elektrochromatyczne, felgi aluminiowe 17" i relingi dachowe.
Wyższa odmiana Prestige posiada ponadto: trójprojektorowe reflektory LED, tapicerkę skórzaną, inteligentny kluczyk i dostęp do samochodu, elektryczną pokrywę bagażnika, czujniki parkowania i przyciemniane szyby.
Wersja F Sport poza bardziej zadziorną stylizacją zewnętrzną oraz designem kabiny, zawiera 18-calowe obręcze kół, dedykowaną skórzaną tapicerkę i elektryczne fotele.
Topowa konfiguracja Omotenashi zawiera podnoszące komfort jazdy przednie szyby akustyczne, elektrycznie sterowaną kolumnę kierownicy, system nagłośnieniowy z 8 głośnikami, rozbudowany system multimedialny z 10,3-calowym wyświetlaczem głównym, ekran przezierny HUD nad kierownicą, elektrycznie sterowanie siedzenia ze skórzaną tapicerką czy rozbudowany system bezpieczeństwa o systemy BSM+RCTA+ICS.
Produkcja crossovera rozpocznie się w styczniu 2019 roku. Auto będzie powstawać w Japonii, a jego pierwsze egzemplarze trafią do polskich salonów w marcu.