Zauważalne zmiany zastosowane w BMW i3 to przede wszystkim zmieniony pas przedni. Lampy wykorzystują w pełni LED-ową technologię świetlną, inny jest zarówno zderzak zamontowany z przodu, jak i ten z tyłu, a błotniki karoserii lekko poszerzono. Linię okien przy dachu ozdabia kontrastowa srebrna listwa, a w nadkolach wylądowały nowe wzory obręczy kół. Do palety kolorów dołączyły lakiery Melbourne Red Metallic oraz Imperial Blue Metallic. Wnętrza dotyczą jedynie drobne zmiany wykończeniowe oraz zaktualizowany system multimedialny.
Testowaliśmy: BMW i3 z baterią 94 Ah: cudak na kilowatogodziny
Zupełnie nowa odmiana jaką jest BMW i3S charakteryzuje się jeszcze szerszymi nadkolami (+40 mm w stosunku do standardowego i3), a zawieszenie zbliżyło się 10 mm do podłoża w celu uzyskania wyższego poziomu stabilności. Uzupełnieniem podrasowanego designu są 20-calowe felgi i niebieskie listwy ozdobne na progach oraz zderzaku.
Cudaczny pojazd BMW jest napędzany 170-konnym silnikiem elektrycznym oferującym 250 Nm momentu obrotowego. Auto od 0 do 100 km/h potrafi przyspieszyć w 7.3 s. Wersja i3S dostarcza nieco wyższą moc 184 KM i 270 Nm, pozwalającą na osiągnięcie "setki" w 6,9 s. Energia magazynowana jest w baterii o pojemności 94 Ah. Zasięg wynosi około 160 kilometrów, a w odmianie z range-extenderem (spalinowym agregatem doładowującym baterię) można przejechać około 290 kilometrów. Wraz z nową wersją auta pojawia się nowy sposób ładowania. BMW wprowadza kabel TurboCord, który może zasilać auto z gniazdka zarówno 120V jak i 240V.