Od momentu premiery w 2016 roku, sprzedanych zostało już na świecie ponad 60 000 sztuk modelu IONIQ. Model ten to pierwszy na świecie pojazd oferowany z trzema różnymi zelektryfikowanymi układami napędowymi. Teraz IONIQ Hybrid i IONIQ Plug-in oferują zaawansowane systemy aktywnego bezpieczeństwa i wspomagania jazdy SmartSense, udoskonaloną regulację siły hamowania rekuperacyjnego za pomocą łopatek znajdujących się przy kierownicy i najnowocześniejszy system info-rozrywki. Ponadto IONIQ został poddany zmianom stylistycznym zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz.
Zmiany wizualne
Na zewnątrz nowy IONIQ posiada charakterystyczny dla samochodów marki Hyundai kaskadowy grill oraz dopasowany do tego stylu przedni i tylny zderzak. Reflektory i tylne światła LED zostały całkowicie przeprojektowane w celu poprawy nie tylko estetyki, ale także bezpieczeństwa. Do wyboru dostępne będą trzy dodatkowe kolory lakierów - Fluidic Metal, Electric Shadow oraz Liquid Sand.
Wnętrze zostało odświeżone i wyposażone w nowe funkcje zwiększające poziom komfortu. Opcjonalny 10,25-calowy ekran systemu nawigacji i multimediów jest pierwszym w swojej klasie i może wyświetlać wiele przydatnych informacji. Dodatkowo został wyposażony w oprogramowanie do rozpoznawania głosu Bluelink, najnowocześniejszą technologię informacyjno-rozrywkową, a także usługi Hyundai LIVE. Poniżej ekranu znajduje się nowy panel sterowania klimatyzacją w błyszczącym wykończeniu.
Pakiet SmartSense
W skład pakietu SmartSense wchodzą m.in. system ostrzegania przed kolizją i unikania kolizji (FCA/FCW) oraz system utrzymywania pasa ruchu (LKA), dzięki któremu kierowcy mogą jeździć bezpiecznie nawet przy dużym natężeniu ruchu w godzinach szczytu. System monitorowania uwagi kierowcy (DAW) przypomina natomiast osobie za kierownicą o utrzymaniu koncentracji podczas jazdy.
Testowaliśmy: Hyundai IONIQ Plug-in Platinum: drogie oszczędzanie
Odmłodzony IONIQ został wyposażony w pierwszy na świecie „tryb jazdy w strefach zielonych" (GDM), który w wyznaczonych miejscach automatycznie przełącza moduł sterujący pojazdu, aby pracować dalej wyłącznie na zasilaniu elektrycznym, a nie na silniku spalinowym. Podobnie jak w SUV-ie KONA Electric, w odświeżonym IONIQ-u zastosowano funkcję jazdy przy użyciu jednego pedału, inteligentne hamowanie rekuperacyjne oraz tryb użytkowy (Utility mode), umożliwiający wykorzystanie funkcji pokładowych nawet gdy pojazd jest wyłączony i tryb Eco+, który służy zwiększaniu pozostałego poziomu energii podczas nieprzewidzianych sytuacji awaryjnych.
Nowy Hyundai IONIQ Hybrid oraz IONIQ Plug-in będą dostępne w sprzedaży w Europie, w tym także w Polsce, w drugiej połowie roku 2019.