Limitowana seria Pajero Sport to prawdziwa gratka dla miłośników marki Mitsubishi. Polska jest jedynym krajem w Unii Europejskiej, w którym można kupić ten model. Auto to to funkcjonalny SUV średniej wielkości, oferujący nabywcy doskonałe właściwości terenowe oraz wysoki poziom komfortu i bezpieczeństwa w codziennej eksploatacji.
Konstrukcja i styl
Pajero Sport zostało zbudowane w oparciu o nową ramę podłużnicową, o wyższej sztywności 100% dla zginania i 50% w przypadku skręcania, w stosunku do sztywności osiąganej w modelu poprzedniej generacji. Takie zachowanie zwiększa niezawodność pojazdu podczas jazdy terenowej i poprawia jego właściwości jezdne oraz komfort podróżowania na asfalcie. Na uzyskanie wysokiej sztywności nadwozia oraz wysokiego poziomu ochrony wpływ miało także zastosowanie stali o wysokiej wytrzymałości w przednich słupkach oraz wzmocnień w progach. Wygląd zewnętrzny z wysoko umieszczoną kabiną pasażerską i wydatnymi nadkolami, sugeruje łatwość pokonywania przeszkód.
Wymiary
Nowe Mitsubishi Pajero Sport jest większe od poprzednika: długość całkowita wynosi 4695 mm (poprzednik 4620 mm), szerokość całkowita to 1815 mm (poprzednik 1775 mm), a wysokość całkowita sięga 1800 mm (poprzednik 1730 mm). Rozstaw osi to natomiast 2800 mm, który urósł o 75 mm. Pojemność bagażnika Pajero Sport to 714 litrów, które można powiększyć do 1813 litrów przy złożonym drugim rzędzie siedzeń. Tylne fotele można przesuwać w zakresie 150 mm by powiększając przestrzeń ładunkową. Oparcia tylnej kanapy dzieli się w stosunku 60:40. Auto może holować przyczepę z hamulcem o masie 2,5 tony.
Silnik
Pod maską pracuje wysokoprężna jednostka 2.5-litra DID High Power z systemem bezpośredniego wtrysku Common-Rail. Silnik generuje maksymalną moc 178 KM przy 4000 obr./min. oraz moment obrotowy wynoszący maksymalnie 400 Nm przy 2000-2850 obr./min. ( z przekładnią automatyczną moment obrotowy wynosi 350 Nm przy 1800-3500 obr./min). Auto dostępne jest z 5-biegową skrzynią automatyczną INVECS-II z sekwencyjnym trybem sportowym, lub 5-biegową przekładnią manualną.
Napęd
Pajero Sport wykorzystuje opracowany przez Mitsubishi Motors układ napędowy Super Select 4WD, który powstał na bazie filozofii projektowania układów typu AWC (All-Wheel Control) i słynie z niezawodności oraz wysokiej sprawności terenowej. Poprzez dostarczenie maksymalnej wartości momentu obrotowego do kół o najwyższej przyczepności, układ zapewnia doskonałe osiągi podczas jazdy po wszystkich nawierzchniach i we wszystkich warunkach drogowych. System Super Select 4WD wykorzystuje blokadę centralnego mechanizmu różnicowego oraz skrzynię rozdzielczą do zachowania optymalnej równowagi pomiędzy trakcją, stabilnością i właściwościami jezdnymi. Kierowca może wybrać jeden z czterech trybów pracy (2H, 4H, 4HLc, 4LLc ), aby odpowiednio dostosować otwarcie przepustnicy i prędkość jazdy do warunków eksploatacji. Wyboru poszczególnych trybów pracy można dokonać nawet podczas jazdy z prędkością do 100 km/h.
Blokada mechanizmu różnicowego
Pajero Sport jest oferowane z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego, która wyrównuje prędkości kół na tylnej osi. Tylna blokada, która działa wyłącznie w trybie jazdy 4HLc lub 4LLc, współpracuje z blokadą centralnego mechanizmu różnicowego i pomaga kierowcy wydostać pojazd z grząskiego terenu. Jednocześnie, pojazd jest chroniony przed nagłą utratą stabilności przez układ elektronicznego sterowania tylną blokadą, który pozwala na jej załączenie wyłącznie do prędkości 12 km/h lub niższej.
Parametry terenowe
Pajero Sport porusza się na 16 lub 17-calowych kołach z oponami 265/70R 16 lub 265/65R17, które w połączeniu z dobrymi kątami natarcia i zejścia oraz dużym prześwitem zapewniają wysoką wydajność podczas jazdy w terenie. Kąt natarcia w Pajero Sport wynosi 36°, kąt zejścia 25° lub 24° (w zależności od wersji) kąt rampowy 23°, natomiast prześwit to 215 mm – podobną zdolnością pokonywania przeszkód terenowych odznacza się SUV Pajero, który słynie na całym świecie z wiodących w klasie osiągów offroadowych.
Zawieszenie i bezpieczeństwo
W przednim zawieszeniu modelu Pajero Sport zastosowano podwójne wahacze poprzeczne ze sprężynami śrubowymi i stabilizatorem natomiast tylne zawieszenie to oś wleczona z drążkiem Panharda i stabilizatorem, co zapewnia autu przyczepność, stabilność i dobre właściwości jezdne zarówno na asfalcie, jak i w terenie. hamulce to 16-calowe, wentylowane tarcze hamulcowe montowane przy przedniej. Z tyłu zastosowano z kolei 16-calowe, wentylowane hamulce tarczowo-bębnowe.
Seryjnie na wyposażeniu jest systemem kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy ASTC, systemem ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD, napędem Super Select 4WD z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego, 3-punktowymi pasami bezpieczeństwa z napinaczami, mocowaniami fotelików dziecięcych ISO-FIX i 6 poduszkami bezpieczeństwa (przednie, boczne i kurtynowe).
Cena w Polsce
Auto w zależności od upodobań można nabyć w dwóch wersjach. Pierwsza z 5-biegową skrzynią manualną kosztuje 137 990 zł, a druga z elektronicznie sterowanym 5-stopniowym automatem z sekwencyjnym trybem sportowym, została wyceniona na sumę 159 990 zł. Dopłata za lakier metalizowany lub perłowy wynosi 3 250 zł. Za dopłatą 5 000 zł klienci mogą też wyposażyć swój samochód w skórzaną tapicerkę siedzeń. Pełna gwarancją producenta obejmuje 3 lata do limitu 100 000 km, lub w drugim wariancie 2 lata bez limitu kilometrów.
Na długiej liście standardowego wyposażenia tego samochodu znajdują się między innymi: przednie i tylny reflektory przeciwmgielne, klimatyzacja z nawiewem dla drugiego rzędu siedzeń, regulowane elektrycznie, składane i podgrzewane boczne lusterka, radioodtwarzacz CD z wejściem AUX, relingi dachowe, stopnie boczne, zabezpieczenie przed śniegiem, podgrzewane przednie fotele, czy 3-ramienna kierownica pokryta skórą z funkcją sterowania audio.