Po tym, jak Rafał Trzaskowski został prezydentem Warszawy, otrzymał do dyspozycji służbową limuzynę i właściwie przestał jeździć prywatnym autem. Polityk prywatnie ceniący sobie szwedzki styl i uniwersalność, odłożył kluczyki do praktycznego Volvo XC70 z 2011 roku (więcej o aucie Trzaskowskiego pisaliśmy TUTAJ). Teraz korzysta z eleganckiej limuzyny i nie jest to wcale żadne luksusowe Audi, BMW czy Mercedes-Benz. Mowa o dużym sedanie popularnej japońskiej marki, zapewniającym sporo miejsca na komfortowej kanapie.
Testowaliśmy: Ta hybryda potrafi wyleczyć z diesla. Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 KM e-CVT Executive + VIP
Toyota Camry to elegancki i dobrze wyposażony sedan, wprawiany w ruch przez dynamiczny napęd hybrydowy o systemowej mocy 218 koni mechanicznych. Mocny układ to połączenie silnika spalinowego o pojemności 2.5 litra z bezstopniową automatyczną skrzynią biegów CVT oraz jednostką elektryczną. Silnik elektryczny czerpie energię z dodatkowej baterii, która poprzez układ rekuperacji jest stale gromadzona w akumulatorze. W trakcie przemieszczania się wytwarzana energia kinetyczna jest zamieniana w elektryczną.
Hybrydowy napęd łączy dobre przyspieszenie z niskim zużyciem paliwa i wysokim udziałem jazdy w bezemisyjnym trybie elektrycznym bez ładowania baterii trakcyjnej z zewnętrznego źródła. Ta oszczędna limuzyna od 0 do 100 km/h przyspiesza w 8,3 sekundy. Te zalety, w połączeniu z wysoką wartością odsprzedaży, przyciągają wielu klientów flotowych, których zakupy odpowiadają za 85% całkowitej sprzedaży Toyoty Camry.
Za nową Toyotę Camry po liftingu na rok 2021 (szczegóły modernizacji opisaliśmy tutaj - ZOBACZ) w polskich salonach trzeba zapłacić minimum 141 900 zł. Auto, jakim jest wożony Rafał Trzaskowski to bogata wersja Executive - cena takiej odmiany to w salonach minimum 161 300 zł.