Na początku warto zaznaczyć, że Lotus Elise S Cup R jest przeznaczony do jazdy tylko po torach. Auto wyposażono w czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.8-litra, który rozwija 220 KM i 250 Nm. Motor współpracuje z 6-biegową przekładnią manualną, a napęd jest przekazywany na koła tylne.
Nie mogło zabraknąć więc wyścigowych dodatków takich jak m.in. regulowane sportowe zawieszenie, wydajniejszych niż w serii hamulców oraz specjalnego pakietu aerodynamicznego, w którego skład wchodzi np. pokaźnych rozmiarów dyfuzor. W celu redukcji masy tylna szyba została wykonana z poliwęglanu, a o przyczepność w zakrętach dbają opony Yokohama Advan Neova AD07 LTS, naciągnięte na 16-calowe kute felgi z przodu i 17-calowe obręcze z tyłu. Auto waży zaledwie 924 kg.
Przeczytaj też: Lotus będzie produkował motocykle
Wewnątrz wyścigówki pojawiła się klatka bezpieczeństwa z homologacją FIA, sportowe fotele oraz kierownica z systemem quick release, pozwalającym odłączyć koło steru od układu kierowniczego. Cena jednego egzemplarza Lotusa Elise S Cup R to 39 125 funtów brytyjskich, czyli około 200 tys. zł. Nabywcy będą mogli nim wystartować w wyścigowej serii Lotus Cup.