Nowy Lotus Elise Sport waży zaledwie 866 kg. To o 10 kg mniej od swojego poprzednika. Taka strata wagi wydawałaby się śmieszna w przypadku normalnego auta osobowego, jednak w przypadku Lotusa Elise wynik ten jest imponujący, ponieważ auto jest spartańsko wyposażone. Centralnie umieszczony silnik ma pojemność 1.6 o mocy 134 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 160 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 6.5 sekundy, a prędkość maksymalna to 204 km/h.
Zobacz też: Lotus Exige 360 Cup: nowa zabawka na tor
Identyczne odchudzanie zastosowano przy opracowaniu modelu Elise Sport 220. Ta wersja waży obecnie 914 kg, a silnik 1,8 wzmocniono i uzyskano 217 KM. Sprint do setki trwa 4,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 233 km/h. Oba auta są dostępnie jedynie z sześciobiegową skrzynią manualną.
Krótka lista wyposażenia wewnętrznego obejmuje ultralekkie sportowe siedzenie obszyte alcantarą, ale klienci mają możliwość zamówienia tradycyjnej tapicerki w kratę. Podobnej do tej z Lotusa Esprite S1 z 1979 roku. Z opcji zewnętrznych są do wyboru kolory nadwozia: zielony, żółty, czarny, czerwony, srebrny, niebieski, szary i pomarańczowy. Czarne lub srebrne mogą być też siedemnastocalowe koła, a za dopłatą można jeszcze otrzymać felgi lżejsze o 5 kilogramów. Oba nowe Lotusy wejdą do sprzedaży w Europie w połowie grudnia 2015 roku, a ich cena to odpowiednio 39 i 49 tysiąca Euro. Na pozostałe rynki auta zostaną wprowadzone na początku 2016 roku.