Jaguar E-Type który był bazą do zbudowania Lyonhearda K jest ikoną motoryzacji od ponad 40 lat. Przez lata swojej obecności na rynku zdążył zapisać się do historii motoryzacji jako jeden z najpiękniejszych samochodów na świecie. Klasyczne linie pamiętające lata 60 XX. wieku nadal wyglądają bardzo atrakcyjnie. W ostatnich latach pojawiło się kilka nowoczesnych interpretacji Jaguara E-Type, w większość dość słabo wykonane lub nieco niespójne. Oprócz Luonhearta K jedną z lepszych koncepcji jest np. Eagle Speedster.
Zobacz: TEST nowy Jaguar XF 2.0 i4D: pierwsza jazda elegantem
Produkcja Lyonhearta K ma się ograniczyć jedynie do 250 egzemplarzy. Pojazd jest wytwarzany od około dwóch lat, jednak nie mamy informacji czy jakiekolwiek egzemplarze trafiły do klientów. Jest pewien powód, dla którego grupa zainteresowanych zakupem tego auta jest dość nieliczna. Chodzi o cenę. Auto z zamkniętym nadwoziem zostało wycenione na ponad 460 tysięcy dolarów, a roadster na grubo ponad 480 tysięcy dolarów.
Na tak wysoką cenę składa się kilka czynników, np. to, że pod maską pracuje silnik V8 od Coswortha, który generuje moc ponad 560 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tylko 3,9 sekundy, a koniec przyspieszania następuje, gdy prędkościomierz pokaże 300 km/h.