Zmiany w elektronice dziesięciocylindrowego silnika o pojemności 5,2 l spowodowały wzrost mocy o 35 KM do 560 KM. Krzywa momentu obrotowego osiąga swój szczyt 540 Nm przy 6500 obrotów, czyli o 10 Nm więcej niż w przypadku wersji seryjnej. Silnik odznacza się wyjątkową efektywnością, bo średnio na każde sto kilometrów przy stałym napędzie czterech kół zadowala się 13,7 l paliwa.
Mniejsza masa i większa moc wpłynęły na poprawę osiągów auta, które teraz przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 320 km/h.
Wygląd zewnętrzny R8 GT również przeszedł modyfikację, której celem było wyostrzenie rysów modelu. Wpłynęło to m.in. na poprawę aerodynamiki. R8 GT podczas szybkiej jazdy ma jeszcze lepszy docisk do podłoża niż model seryjny, i to bez zwiększenia współczynnika oporu powietrza i powierzchni czołowej.