Carlsson to pierwszy tuner, który poważnie zabrał się za modyfikację całkiem nowego Smarta. Co ciekawe zrobił to nawet przed Brabusem (fabryczny tuner marki Smart), który ze swoją podrasowaną wizją Smarta nie zdążył jeszcze zadebiutować (zrobi to dopiero na targach w Genewie).
Zobacz też: ABT Volkswagen Passat B8 2.0 TDI Bi-Turbo: wzmocnione pojemne kombi
Carlsson przerobił nieco w Smarcie ForTwoo zderzaki, założył nad tylną klapą duży spoiler i wpasował pod tylnym zderzak sportowy układ wydechowy. Uzupełnieniem są 17-calowe koła i obniżone zawieszenie. W środku postawiono na kilka akcentów z aluminium oznaczonych logotypem Carlssona oraz dwukolorową tapicerkę ze skóry i alkantary, wraz z obszyciem kierownicy.
Niestety nie ma informacji na temat modyfikacji silnika. Smart do napędu standardowo wykorzystuje dwa motory 3-cylindrowe. Pierwszy wolnossący o pojemności 1.0 litra rozwija 71 KM i 91 Nm. Drugi mniejszy 0.9 litra z turbodoładowaniem dostarcza 90 KM i 135 Nm. Napęd przekazywany jest na tylną oś za pomocą manualnej lub dwusprzęgłowej automatycznej skrzyni.