Mazda 2 – WSTĘP
Mazda 2, czyli najmniejsze auto w gamie japońskiego producenta, zalicza się do segmentu B, czyli klasy aut małych. W Europie Mazda 2 zastąpiła mało popularny model Demio oraz model 121, spokrewnione z Fordem Fiestą. Druga, czyli obecna generacja Mazdy 2 zadebiutowała w 2007 roku, zaś w 2008 zdobyła zaszczytny tytuł Światowego Samochodu Roku. W 2010 roku przeprowadzono lekki face lifting Mazdy 2, który najbardziej dostrzegalny jest po tym, że w auto zyskało zmieniony przód.
>>> Mazda 2 2011 – CENA od 48,2 tys. zł
Starsze modele:
>>> Mazda 2 2010 – CENA od 33 tys. zł
>>> Mazda 2 2009 – CENA od 28,5 tys. zł
Mazda 2 w 2010 roku przeszła delikatny face lifting Mazdy 2, który najbardziej dostrzegalny jest po tym, że auto zyskało zmieniony przód. W polskich salonach cny podstawowej odmiany Mazdy 2 Comfort zaczynają się od 48 200 zł.
Mazda 2 – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Na portalu Autocentrum.pl znaleźć można raczej pozytywne opinie o Mazdzie 2, choć zdarzają się i negatywne:
> Pyzio: Moim zdaniem doskonałe autko miejskie, jest zwrotne lekkie i pali w granicach normy. Nie ma niedociągnięć, które by irytowały w codziennej eksploatacji.
> Łukasz: ogólnie samochód na wypasie, żadnych usterek, żadnych wad, ekonomiczny, silnik 1.3 niby mały a daje rade, naprawdę fajnie jeździ się tą furą.
> Maniek: Zła widoczność do tyłu. Z klimy śmierdzi, pomimo kilku wizyt w serwisie. Brak mocy jak na 103 KM. W trasę nie polecam, zbiera się fatalnie, chyba że się kręci powyżej 4000 obr/min. Wciskanie sprzęgła jak w starze, skok mógłby by być mniejszy. Po pierwszym roku zardzewiały śruby od mocowania gaśnicy pod fotelem. Czasami nie działa włącznik automatycznego opuszczania szyby.
Toyota Yaris III – OPINIE DZIENNIKARZY
Opinie dziennikarzy wydają są pozytywne, a Mazda 2 jest ich zdaniem udanym autkiem miejskim. Wadą jest jednak wysoka na tle konkurencyjnych aut segmentu B cena, która zaczyna się od 48,2 tys. zł za podstawowy model.
Sebastian Kościołek/MojeAuto.pl: Mazda 2 1.3 MZR to bardzo fajna propozycja dla osób poszukujących ładnego, miejskiego auta. Dynamiczna sylwetka i sportowe ambicje tego samochodu sprawiają, że nie można mu odmówić charyzmy. Mała "dwójka" odróżnia się od pozostałych przedstawicieli segmentu B nie tylko jaskrawym kolorem. Szkoda tylko, że trzeba zapłacić naprawdę dużą cenę by móc cieszyć się widokiem tego samochodu. Podstawowa wersja z pięciodrzwiowym nadwoziem kosztuje w tym wypadku 53.400 złotych. Gdy dobierzemy jeszcze do tego lakier z ciekawej palety wyjdzie nam w sumie 55 tysięcy złotych. Mamy w tej cenie bardzo dobrze wyposażony samochód (klimatyzacja, radio + 4 głośniki, 15-calowe felgi z aluminium, podgrzewane fotele, elektryczne lusterka i szyby), ale w porównaniu z konkurencją auto wypada pod względem cenowym bardzo blado. (...) Na pewno jednak docenimy zwrotność tego samochodu na miejskich drogach. Bardzo mała średnica skrętu i filigranowe gabaryty zaprocentują gdy wjedziemy do centrum i będziemy szukać wolnego miejsca do parkowania. Jedyna rzecz do której można się przyczepić to słaba widoczność do tyłu.
Wojciech Frelichowski/GP24.pl: Benzynowy, 16-zaworowy silnik o pojemności 1,3 litra i mocy 86 KM nie najgorzej wywiązuje się z postawionego przed nim zadania. Jednostkę cechuje zupełnie przyzwoita dynamika. Rozpędzenie auta od 0 do 100 km/h zajmuje nieco ponad 13 sekund, co, jak na pojazd tej klasy i z takim silnikiem, jest dobrym wynikiem. Co prawda, jak to w "japończykach” bywa, aby w miarę dynamicznie jeździć silnik trzeba trzymać na podwyższonych obrotach, ale na szczęście nie skutkuje to większym apetytem na paliwo. Średnio podczas naszego testu auto zużyło 6 litrów na 100 km, czyli 0,8 litra więcej niż podaje producent.(…) minus należy się działaniu skrzyni biegów. Mechanizm wybierania mógłby działać nieco bardziej płynnie. Za to plus dajemy za umiejscowienie dźwigni przekładni na półce w środkowej konsoli. Dzięki temu manetka wręcz leży pod prawą dłonią kierowcy.
Mazda 2 – TEST Auto Świat
Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 28, 7 lipca 2008 r.) testował Mazdę 2 z silnikiem benzynowym i manualną skrzynią biegów. Mazda 2 zrobiła na testujących bardzo pozytywne wrażenie. Ich zdaniem mała Mazda zachęca wesołą stylistyką. Wnętrze Mazdy 2 jest już jednak wg AŚ poważne i dominuje w nim czarny kolor, przełamany wstawkami w kolorze metalicznym oraz białymi tarczami zegarów. Minusami malej Mazdy mogą być zbyt mały bagażnik oraz mało miejsca na tylnej kanapie dla wysokich osób.
Jako wielki plus Mazdy 2, dziennikarze AŚ oceniają zwrotność auta, co sprawia ich zdaniem, że auto jest idealne do miasta. Możliwe jest to dzięki średnicy zawracania liczącej zaledwie 9,8 metra. W sprawnym przemieszczaniu się Mazdą 2, w opinii testujących pomagają także dynamiczne, a przy tym oszczędne silniki.
Toyota Yaris III Terra 1.0 – DANE TECHNICZNE
MAZDA 2 | DANE TECHNICZNE |
NADWOZIE | |
Rodzaj hatchback | hatchback |
Długość / szerokość / wysokość (metry) | 3,900/1,695/1,475 |
Rozstaw osi (metry) | 2,49 |
Pojemność bagażnika (litry) | 250 |
Pojemność zbiornika paliwa (litry) | 43 |
SILNIK | |
Paliwo | benzyna bezołowiowa 95 |
Liczba cylindrów | 4 |
Moc (kW / KM) | 55 / 75 (6000 obr./min) |
Moment obrotowy (Nm) | 121 (3500 obr./min) |
OSIĄGI | |
Szybkość maksymalna (km/h) | 168 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 14,0 |
ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta) | |
Cykl miejski (litry/100 km) | 6,9 |
Cykl pozamiejski (litry/100 km) | 4,2 |
Cykl mieszany (litry/100 km) | 5,2 |
CENA | |
listopad 2011 | 48 200 zł |
DODATKI | |
Ksenony (zł) | niedostępne |
Nawigacja (zł) | niedostępna |
Skórzana tapicerka | niedostępna |
Masa wlasna | 950 kg |
Mazda 2 1.3 75 KM - SPALANIE
Według danych producenta, Mazda 2 z silnikiem benzynowym 1.3 o mocy 75 KM spala: 6,9 litra/100 km w cyklu miejskim, 4,2 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 5,2 litra/100 km w cyklu mieszanym.
Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Mazda 2 z silnikiem 1,3 litra pali:
* ŚREDNIO – 5,5 litra / 100 km
* W MIEŚCIE - 7,0 l/100 km
* W TRASIE - 4,8 l/100 km
Mazda 2 1.3 75 KM – CENA
W Polsce ceny Mazdy 2 zaczynają się od 48 200 zł, za 5-drzwiowego hatchbacka z silnikiem benzynowym 1.3 75KM w podstawowej wersji wyposażenia Comfort. Najdroższa odmiana Mazdy 2 Exclusive Plus z silnikiem benzynowym 1.5 o mocy 102 KM i automatyczną skrzynią biegów, to wydatek rzędu 57 200 zł.
Mazda 2 - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:
>>> Mazda 2 2011 – CENA od 48,2 tys. zł