Do tej pory, przynajmniej na rynku europejskim, Mazda 3 była oferowana wyłącznie z 2-litrowymi silnikami wolnossącymi, jednak wreszcie japoński wysłuchał swoich klientów i wprowadził do gamy silnikowej nowy, 2,5-litrowy motor z turbodoładowaniem, który jeszcze do niedawna był dostępny wyłącznie w większej "szóstce" i modelu CX-5. Mamy jednak złe wieści — ten wariant najprawdopodobniej nie trafi do polskich, a może nawet europejskich salonów sprzedaży. Od 20 lipca uturbioną Mazdę 3 w wersji wyposażenia Grand Touring oraz Signature będzie można zamówić w Meksyku, a niedługo później w Stanach Zjednoczonych.
Sprawdź: Mazda 3 Skyactiv-G 150 KM MT6 - TEST, OPINIA. Dostała mocniejszy silnik i wygląda jak bolid
Prawie jak hot-hatch
Najmocniejszy jak na ten moment motor montowany fabrycznie w japońskim kompakcie generuje 230 KM i 420 Nm maks. momentu obrotowego. Wszystko wskazuje na to, że już domyślnie mocniejsza jednostka będzie oferowana z 6-stopniową, automatyczną skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła.
Cena
Do tej pory oferowana w Meksyku odmiana Grand Touring z 2,5-litrowym wolnossakiem kosztowała w Meksyku 429 900 peso (ok. 76 000 zł), a teraz egzemplarz z turbodoładowaniem ma kosztować z kolei 489 900 peso (ok. 87 000 zł). Na topową wersję Signature, która będzie dostępna wyłącznie z nowym silnikiem, trzeba będzie przygotować 529 900 peso (ok. 94 000 zł). Kiedy rzucimy okiem na nasze lokalne cenniki, okazuje się, że Polacy sporo przepłacają.
Zobacz: Mazda 3 podrożała i dostała 150 koni w podstawie. Mocniejszy silnik staniał - CENNIK 2020
U nas bazowa wersja Kai z 150-konnym silnikiem wolnossącym startuje od kwoty 99 9000 zł, zaś z mocniejszym, ale nie koniecznie lepszym, 180-konnym motorem SkyActiv-X, kosztuje już 109 900 zł. Warto jednak dodać, że Mazda 3 jest między innymi produkowany właśnie w Meksyku, co najwidoczniej ma spory wpływ na lokalne ceny, a auta, które są sprzedawane w Polsce, przyjeżdżają do nas aż z Japonii.