Gruntowne zmiany nie były konieczne, bowiem Mazda 3 wciąż bardzo dobrze się sprzedaje. Zmodyfikowano nieco pas przedni, gdzie chromowana obwódka grilla jest szersza, a co za tym idzie, łączy się ze światłami. Zmieniono też zderzaki i klosze lamp. W środku też miały miejsce kosmetyczne poprawki – przeniesiono tutaj kierownicę z roadstera MX-5, zastąpiono również dźwignię hamulca ręcznego zwykłym przyciskiem.
Czytaj: TEST Mazda CX-3 2.0 AWD A/T: wzór modnego crossovera
Jest jednak jeden aspekt, który zdecydowanie wyróżnia Mazdę 3 po liftingu. To system GVC, czyli układ zmniejszający wartość momentu obrotowego przenoszonego na koła w zakręcie, co ma na celu dociążyć przednią oś i zwiększyć przyczepność. Producent twierdzi, że jeszcze bardziej łączy to kierowcę z samochodem. My wiemy, że to jeden z najlepiej prowadzących się kompaktów na rynku.
.
Mazda 3 hatchback - polski cennik
.
silnik/wersja | SkyGO | SkyMOTION | SkyENERGY | SkyPASSION |
SKYACTIV-G 100KM 6MT | 68 900 zł | - | - | - |
SKYACTIV-G 120KM 6MT | - | 74 900 zł | 78 900 zł | 87 900 zł |
SKYACTIV-G 100KM 6AT | - | 80 900 zł | 84 900 zł | 93 900 zł |
SKYACTIV-G 165KM 6MT i-ELOOP | - | 79 400zł | 83 400 zł | 92 400 zł |
SKYACTIV-D 105KM 6MT | - | - | 88 900 zł |
97 900 zł |
SKYACTIV-D 105KM 6AT | - | - | 94 900 zł | 103 900 zł |
.
Mazda 3 sedan - polski cennik
.
silnik/wersja | SkyGO | SkyMOTION | SkyENERGY | SkyPASSION |
SKYACTIV-G 120KM 6MT | - | 74 900 zł | 78 900 zł |
87 900 zł |
SKYACTIV-G 120KM 6AT | - | 80 900 zł | 84 900 zł | 93 900 zł |
SKYACTIV-D 105KM 6MT | - | - | 88 900 zł | 97 900 zł |