Mazda 3 sedan trzeciej generacji oficjalnie - ZDJĘCIA

2013-07-05 14:30

Producent z Hiroszimy odkrywa kolejne karty. Po ostatniej odsłonie najnowszej Mazdy 3 w wersji hatchback, przyszła kolej na zaprezentowanie bardziej pojemnego wariantu sedan. Trójbryłowemu kompaktowi wyglądającemu z zewnątrz trochę jak pomniejszona Mazda 6, dzięki świetnie zachowanym proporcjom nie można odmówić urody. Nowością jest za to aranżacja wnętrza japońskiego wozu, z ciekawie rozplanowanymi zegarami, czy wysuwającym się z deski rozdzielczej monitorem.

Japończycy w nadwozie trzeciej generacji wozu wyraźnie wpletli zakres technologii SKYACTIV oraz elementy designerskiej filozofii "Kodo - Dusza ruchu", będącej przewodnim motywem projektowym dzisiejszych Mazd. Duży wlot powietrza do silnika jest podstawową częścią unifikacji dzisiejszych modeli marki. Płynnie zakrzywiony grill wypełniony poprzecznymi listwami, tak samo jak w modelu 6, zawiera ciągnącą się przez dolną część chromowaną listwę, wkomponowaną obustronnie w klosze świateł. Reflektory projekcyjne z diodowymi fragmentami do jazdy dziennej dodają agresywnego spojrzenia. Zgrabnie wymodelowana tylna część 4-drzwiowego wariantu otrzymała skośne lampy i podwójne końcówki układu wydechowego. We wnętrzu podróżni odnajdą sporo miejsca, bo rozstaw osi wynoszący 2700 mm jest jednym z największych w klasie.

>>> Mazda CX-5 2.0 SKYACTIV-G 4x4 - TEST nowoczesnego SUV-a od SuperAuto24.pl <<<

Model wyposażono m.in. w najszybszy na świecie system wyłączania silnika podczas postoju i-stop, oraz mechanizm i-ELOOP odpowiedzialny za odzyskiwanie energii z hamowania. Firma wykorzystuje do napędu innowacyjne jednostki typu SKYACTIV. Podstawowy silnik to 1.5-litrowy benzynowiec Skyactiv-G generujący moc 100 KM i 150 Nm, co ma dać przyspieszenie około 10 sekund od 0 do 100 km/h. Szybszy odpowiednik w wersji 2-litrowej będzie produkował 120 KM i 210 Nm. Wysokoprężny wariant Skyactiv-D to pojemność 2,2 litra o mocy 150 KM i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wszystkie motory zostaną zespolone podstawowo z sześciobiegowymi manualnymi przekładniami, a w opcji pojawią się zautomatyzowane sześciobiegowe skrzynie.