Ustalić należy przede wszystkim jedno - Mazda 6 z wprowadzonymi zmianami modelowymi w 2021 roku, to nie żaden lifting. Tu chodzi o modernizacje, których nie widać gołym okiem, za to łatwo dostrzec przy weryfikacji listy wyposażenia. Klient w standardzie dostaje więcej i nie kupi już diesla. Co ciekawe sprawdzone silniki benzynowe z technologią Skyactiv zostały nieco przestrojone. Mazda 6 w Europie dostępna jest z trzema 4-cylindrowymi silnikami do wyboru - 2.0 Skyactiv-G występuje w odmianach o mocy 145 KM i 165 KM (skrzynia 6-biegowa ręczna lub 6-biegowa automatyczna), a topowym motorem jest 2.5 Skyactive-G o mocy 194 KM, który łączony tylko z 6-biegową skrzynią automatyczną. Wszystkie silniki posiadają homologację zgodną z wymogami cyklu testowego WLTP/RDE i spełniają warunki normy emisji Euro 6d. Na polskim rynku odmiana 2.0 Skyactiv-G o mocy 145 KM oferowana jest wyłącznie w kanale sprzedaży flotowej.
Przeczytaj też: Crossover inny niż u konkurencji. TEST, OPINIA - Mazda CX-3 2.0 Skyactiv-G 121 M 6MT SkyJOY
Najnowsze modyfikacje jednostek Skyactiv-G obejmują przeprojektowane porty dolotu, tłoki o nowym kształcie i podniesienie stopnia sprężania do 13,0:1. Dysze wtryskiwaczy wielopunktowych zostały zaprojektowane na nowo, a ciśnienie wtrysku mgiełki paliwowej – zwiększone. Zawór sterujący obiegiem chłodziwa zapewnia wydajniejsze nagrzewanie silnika, z kolei za zmniejszenie tarcia mechanicznego odpowiadają asymetryczne pierścienie zgarniające olej w połączeniu z baryłkowym kształtem płaszczy tłokowych. Rozwiązania te podwyższają moment obrotowy dostępny przy niskich obrotach, a równocześnie obniżają zużycie paliwa w warunkach rzeczywistej eksploatacji i ograniczają powstawanie cząstek stałych w procesie spalania. Jednostki Skyactiv-G nie zawierają w swojej konstrukcji filtra cząstek. Ponadto w mocniejszym silniku 2.5 Skyactiv-G zastosowano system wyłączania części cylindrów. Praca na dwóch cylindrach obniża straty energii powodowane sprężaniem oraz opory mechaniczne. System ten daje oszczędność paliwa podczas jazdy ze stałą prędkością – na przykład, nawet o 5% przy prędkości 80 km/h i o 20% przy 40 km/h. Wszystkie silniki wyposażone są w system i-stop. Dodatkowy system odzysku energii hamowania i-ELOOP działaj na zasadzie kondensatora wysokiego napięcia (standard przy silniku 2.5 Sky-G).
Modernizacja zawieszenia
Mazda 6 otrzymała także poprawioną pracę podwozia i podwyższony komfort toczenia, zarówno w warunkach jazdy miejskiej jak i na długich trasach. W zawieszeniu użyte są stabilizatory poprzeczne mocowane do gumowych tulei. Dokonane modyfikacje objęły korektę sposobu przenoszenia obciążeń na przednie sprężyny, dzięki czemu skok zawieszenia nabrał większej gładkości. Również charakterystyka odbojów gumowych zwiększa zakres liniowego skoku zawieszenia, a przednie amortyzatory o średnicy 35 mm wyposażone są w sprężyny odbicia.
Przeczytaj: To już KONIEC! Diesla nie kupisz w żadnej Maździe!
Rozwiązaniem użytym po raz pierwszy w samochodach Mazda są wykonane z uretanu górne mocowania amortyzatorów tylnego zawieszenia, które zmniejszają sztywność sprężyn i pochłaniają nawet drobne wibracje tylnego zawieszenia. Efektem takiego projektu zawieszenia jest liniowa charakterystyka tłumienia w odpowiedzi na nawet najmniejsze siły, przyjemna sztywność w niskim zakresie sił przeciążenia i gładka, stabilna elastyczność pracy w wysokim zakresie sił przeciążenia. Sztywne zamocowanie elementów układu kierowniczego do poprzeczki podwozia spowodowało precyzyjniejszą reakcję nawet na nieznaczne ruchy kierownicy.
Wyższy poziom wyposażenia
Na nadwoziu samochodu pojawiły się nowe oznaczenia Mazda 6 i Skyactiv, a dodatkiem w palecie kolorów jest nowy szary lakier Polymetal Gray. Inżynierowie stosując nowe wytłumienia w niektórych sekcjach pojazdu, dopracowali wyciszenie kabiny, redukując jeszcze mocniej powstające podczas jazdy szumy.
Dowiedz się: Nowa Mazda z 6-cylindrowym silnikiem rzędowym! To już potwierdzone
Zmiany we wnętrzu obejmują lepsze wyposażenie standardowe. W aucie już w serii montowany jest radioodbiornik cyfrowy DAB+ oraz 6 głośników. Również aplikacje Apple CarPlay i Android Auto występują obecnie w standardzie. Łączność bezprzewodowa dla Apple CarPlay dostępna jest od poziomu SkyJOY z pakietem PLUS wzwyż. Ekran środkowy zawsze ma przekątną 8 cali, serią jest też wyświetlacz head-up, który emituje ważne informacje na temat jazdy na przedniej szybie. Cyfrowe zegary na ekranie TFT o średnicy 7 cali pojawiają się w wersji SkyPRESTIGE. W autach wyposażonych w siedzenia w całości obite skórą wprowadzono system wentylacji przednich foteli. W schowku w podłokietniku tylnej kanapy znajdują się dwa porty USB umożliwiające pasażerom ładowanie urządzeń mobilnych. Zwiększeniu wygody i bezpieczeństwa służą oddzielne lampki dla pasażerów przednich i tylnych siedzeń. Mazda 6 ponadto otrzymała obudowę kluczyka najnowszej generacji.
2021 Mazda 6 - polski cennik
Ceny Mazdy 6 rozpoczynają się od kwoty 127 900 zł za wyposażoną wersję SkyJOY z silnikiem 2.0 Skyactiv-G o mocy 165 KM, bez względu na rodzaj wybranego nadwozia. Standard wyposażenia to m.in.: kolorowy wyświetlacz head-up, reflektory LED ze spryskiwaczami, aktywny tempomat, system monitorujący martwe pole w lusterkach wraz z asystentem monitorującym ruch poprzeczny podczas cofania, nawigacja satelitarna czy aluminiowe obręcze kół o średnicy 17 cali.
Wersję SkyJOY można wzbogacić o pakiet PLUS, który oferowany jest w promocyjnej cenie 1 zł zamiast regularnych 9000 zł. W jego skład wchodzą: podgrzewane fotele przednie, podgrzewana kierownica i wycieraczki przedniej szyby, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamera 360, reflektory LED z systemem adaptacyjnego doświetlania zakrętów i elektrycznie składane lusterka.
Edycja limitowana na stulecie marki - 100th Anniversary, wyróżnia się zestawieniem nadwozia w kolorze Snowflake White z wnętrzem łączącym barwy białą i burgundową, co stanowi nawiązanie do pierwszego samochodu osobowego marki Mazda – modelu R360 Coupe. Wersja limitowana posiada także bezprzewodową łączność dla Apple CarPlay w standardzie. Odmiana 100th Anniversary wyceniona na kwotę 197 800 zł bazuje na wersji SkyPRESTIGE z wybranymi elementami pakietu Brown oraz silnikiem 2.5 Skyactiv-G o mocy 194 KM.
Sedan / Sport Kombi | SkyJOY | SkyPRESTIGE | 100th Anniversary |
---|---|---|---|
2.0 Skyactiv-G 165 KM 6MT | 127 900 zł | - | - |
2.0 Skyactiv-G 165 KM AMT | 135 900 zł | - | - |
2.0 Skyactiv-G 165 KM 6MT i-ELOOP | 149 900 zł | - | |
2.0 Skyactiv-G 165 KM AMT i-ELOOP | 157 900 zł | - | |
2.5 Skyactiv-G 194 KM AMT i-ELOOP | 173 900 zł | 197 800 zł |