Mazda jako pierwsza w Europie wprowadza do swoich samochodów system G-Vectoring Control (GVC). System ten trafił już do Mazdy 3, a teraz znajdzie się w modelu 6. GVC jest pierwszą z nowych technologii SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS zapewniających zintegrowaną kontrolę pracy silnika, skrzyni biegów i zawieszenia. GVC zmienia wartość momentu obrotowego silnika na podstawie ruchów kierownicy, korygując rozkład nacisków pomiędzy przednią i tylną oś samochodu, aby zoptymalizować dociążenie poszczególnych kół. Poprawia to właściwości trakcyjne samochodu, wzmacnia poczucie pewności panowania nad pojazdem oraz zwiększa przyjemność z jazdy. Samochód reaguje w sposób bliższy intencjom kierowcy, co przekłada się na mniejszą potrzebę nawet podświadomych korekt toru jazdy, a co za tym idzie - mniejsze zmęczenie prowadzeniem. GVC podnosi komfort jazdy, łagodząc zmiany sił działających na pojazd i ograniczając kołysanie nadwozia.
Sprawdź: TEST Mazda 6 2.5 AT SkyPassion: japoński wzór sedana
Mazda 6 z roku modelowego 2017 otrzyma kilka zespołów napędowych. Pojawią się w ofercie trzy silniki benzynowe SKYACTIV-G: 2.0 litra o mocy 145 lub 165 KM oraz 2.5 litra 192 KM). Wysokoprężne motory SKYACTIV‑D z common-rail to: 2.2 litra o mocy 150 i 175 KM. Silnikom towarzyszą przekładnie manualne lub automatyczne. W dieslach zainstalowano nowe systemy poprawiające elastyczność i ograniczające hałas jednostki napędowej. System High-Precision DE Boost Control zwiększa ciśnienie doładowania, aby zdynamizować reakcję na naciśnięcie pedału przyspieszenia, Natural Sound Smoother tłumi charakterystyczny odgłos pracy silnika wysokoprężnego, a Natural Sound Frequency Control steruje fazami rozrządu, aby zneutralizować fale ciśnienia i stłumić trzy krytyczne pasma częstotliwości, przy których elementy silnika wpadają w najgłośniejsze wibracje.
Poprawiona Mazda 6 dostała lepsze wyciszenie pracy silników. Dla lepszej izolacji kabiny zastosowano także skuteczniejsze uszczelki, przyjęto mniejszą tolerancję dla szczelin między poszczególnymi elementami oraz zwiększono ilość materiału izolacyjnego w podwoziu, tylnej części konsoli, podsufitce i drzwiach. Laminowane szyby boczne z przodu dodatkowo tłumią szum wiatru.
Zobacz też: Mazda 3 z poprawkami na rok modelowy 2017
Modyfikacje wnętrza to nowa stylistyka kierownicy, nowy wyświetlacz Head-up o zwiększonej rozdzielczości i pełnokolorowej grafice poprawiającej czytelność w różnym oświetleniu, a także nowy pełnokolorowy wyświetlacz informacyjny o przekątnej 4,6" w zestawie wskaźników ze wzbogaconą grafiką. W gamie kolorów nadwozia wprowadzono nowy odcień szarości Machine Grey. Do systemów doszedł nowy system rozpoznawania znaków drogowych oraz zaawansowany system wspomagający hamowanie i zapobiegający kolizjom przy małej prędkości (Advanced SCBS). W systemie tym laser bliskiej podczerwieni zastąpiono kamerą, aby zwiększyć zakres prędkości, przy której możliwe jest wykrywanie obecności innych pojazdów.