Nowy silnik Diesla SKYACTIV-D o pojemności 1.8 l pojawia się po raz pierwszy w Maździe CX-3. Może pochwalić się lepszą reakcją na pedał gazu oraz poprawionymi parametrami emisji spalin. Silnik benzynowy SKYACTIV-G 2.0 został wyposażony w rozwiązania po raz pierwszy wprowadzone modelu CX-5 – nowoczesne denka tłoków i wtryskiwacze o wysokiej dyspersji. Te rozwiązania techniczne zapewniają duży moment obrotowy w całym zakresie i przyczyniają się do obniżenia rzeczywistego zużycia paliwa.
Modyfikacje nadwozia objęły przeprojektowany grill, LED-owe tylne lampy, nowe aluminiowe felgi oraz czerwony lakier Soul Red Crystal, który znamy z najnowszego wcielenia większej CX-5. W kabinie deska rozdzielcza została przeprojektowana. Dodano elektryczny hamulec postojowy oraz wielofunkcyjny podłokietnik, który ma poprawić komfort kierowcy. Udoskonalone zawieszenie i wykorzystanie uretanu o właściwościach wysokotłumiących do konstrukcji przedniego fotela, zapewniają bardziej cichą i komfortową podróż.
Zobacz TEST: Mazda CX-5 - czy "upsizing" ma sens?
W najnowszej Maździe CX-3 znacznie poprawiono bezpieczeństwo. Jest to pierwszy model marki, w którym zastosowano zmodernizowany system wspomagania hamowania Advanced Smart City Brake System (Advanced SCBS), posiadający zwiększoną zdolność wykrywania pieszych w nocy. Te i inne funkcje bezpieczeństwa – choćby aktywny tempomat radarowy (MRCC) z funkcją Stop & Go oraz automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne przyczyniają się do zwiększenia bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów.
Mazda CX-3 po zmianach modelowych w roku 2018 pojawi się w polskich salonach już w sierpniu. Cena modelu rozpocznie się od 68 900 zł za wersję 2.0 121 KM SkyGO.