Miejski crossover Mazdy od momentu premiery cieszył się powodzeniem wśród klientów i przeszedł już jeden lifting. Rok 2021 przynosi zmiany, które nie zmieniają co prawda wyglądu auta, ale istotnie ulepszą CX-3. Drobne i na pierwszy rzut oka niewidoczne modernizacje poprawią wygodę i wrażenia z jazdy.
Sprawdź: Benzyna czy diesel? Z którą jednostką Mazda CX-3 jest lepszym autem? OPINIA
Mazda postanowiła, że wersja na rok 2021 nie będzie już oferowana z dieslem. Silnik wysokoprężny stanowił margines sprzedaży i powiedzmy szczerze - nie miał zbyt wiele sensu w tym aucie. Wolnossąca benzyna 2.0 o mocy 121 KM będzie teraz jedyną opcją, dostępną z manualną lub automatyczną skrzynią biegów.
Więcej zmian w środku
Więcej nowości znajdziemy w kokpicie. Mazda chwali się, że modernizacja na rok 2021 przyniosła nowe, wygodniejsze fotele. System multimediów został z kolei wzbogacony o cyfrowe radio DAB+ oraz interfejs Apple CarPlay i Android Auto w standardzie, a w wyższych wersjach wyposażenia smartfona z jabłkiem połączymy z CarPlay bezprzewodowo. Nowością jest także widok otoczenia 360 stopni, a przywiązanie uwagi do detali ma podkreślać nawet nowa obudowa kluczyka.
Bezpieczeństwo jazdy ma się poprawić dzięki nowym rozwiązaniom i-Activsense. Jest to np. system Advanced Smart City Brake Support, który wspomaga hamowanie awaryjne w trybie jazdy miejskiej i od 2021 zostanie wzbogacony o funkcję wykrywania pieszych po zmroku. Ponadto, światła w trybie automatycznym skalibrowano tak, by o zmierzchu lub w warunkach pogorszonej widoczności włączały się wcześniej.
Wisienką na torcie jest lakier, dostępny w CX-3 po raz pierwszy w historii. To kolor Polymetal Grey, znany z innych modeli Mazdy. Auta z rocznika modelowego 2021 można już zamawiać w salonach.