Lada moment na polskich drogach pojawią się pierwsze Mazdy CX-60. W pierwszej kolejności do sprzedaży trafiła wersja silnikowa e-Skyactiv PHEV, czyli ta najmocniejsza i najszybsza. Auto jest napędzane przez układ hybrydowy, na który składa się 2,5-litrowa jednostka wolnossąca (191 KM i 261 Nm) i jeden silnik elektryczny (175 KM i 270 Nm). W efekcie łączna moc systemowa Mazdy CX-60 PHEV wynosu 327 KM i równe 500 Nm momentu obrotowego. W efekcie przy pomocy automatycznej, 8-biegowej skrzyni pozwala to na rozpędzenie tego japońskiego kolosa do pierwszej "setki" w 5,8 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 200 km/h. Jej litowo-jonowy akumulator o pojemności 17,8 kWh, pozwala na pokonanie w trybie bezemisyjnym do 63 kilometrów.
Polecany artykuł:
Mazda CX-60 - również z wielkim dieslem
Spokojnie, producent z Hiroszimy ma w ofercie jeszcze inne jednostki. Zanim będziemy mogli zamówić Mazdę CX-60 z 3-litrowym "benzyniakiem", do sprzedaży trafi wielki, wysokoprężny silnik e-Skyactiv D o pojemności 3,3-litra. Sześciocylindrowy "ropniak" będzie występował z napędem na tylną oś oraz na wszystkie koła (AWD). W tym pierwszym wydaniu motor generuje 200 KM, zaś w tym drugim 254 KM. Mocniejsze wydanie będzie osiągać pierwszą "setkę" w 7,4 sekundy oraz rozwijać prędkość maksymalną 219 km/h.
W bazowej wersji wyposażenia "Prime-Line" za model CX-60 z 200-konnym dieslem klienci będą musieli zapłacić co najmniej 201 900 zł. Osoby zainteresowane mocniejszym wariantem 3,3-litrowego diesla będą musieli przygotować dodatkowe 30 tys. złotych. Warto przy tym jednak zaznaczyć, że 254-konna odmiana startuje już z poziomu wyposażenia "Exclusive-Line".
Mazda CX-60 - ceny w Polsce
Silnik | Prime-Line | Exclusive-Line | Homura | Takumi |
---|---|---|---|---|
2.5 e-Skyactiv PHEV 327 KM | 229 900 zł | 239 900 zł | 250 900 zł | 258 900 zł |
3.3 e-Skyactiv D MHEV 200 KM | 201 900 zł | 211 900 zł | 230 900 zł | 238 900 zł |
3.3 e-Skyactiv D MHEV 254 KM | - | 231 900 zł | 250 900 zł | 258 900 zł |