Zasada działania kolejnej generacji benzynowego motoru SkyActiv zaskakuje swoją prostotą. Zachowa on znaną już konstrukcję, ale znikną z niego... świecie zapłonowe. Mieszanka paliwo-powietrzna ma dokonywać samozapłonu, tak jak w dieslach. Technologia ukryje się pod nazwą HCCI. Takie rozwiązanie - jak twierdzą inżynierowie - przynosi same korzyści.
Zobacz też: Mazda 3 po (niewielkim) liftingu – pełny CENNIK
Mazda określa spalanie na poziomie 3 litrów benzyny na sto kilometrów. Producent potwierdza, że silnik nie będzie miał żadnych problemów ze spełnieniem przyszłych norm czystości spalin. Co więcej, jednostka trafi pod maskę kolejnej generacji Mazdy 3, której premiera zaplanowana jest na przyszły rok.
Mazda obecnie współpracuje też z Toyotą przy konstrukcji samochodów plug-in i elektrycznych. Nowych, ekologicznych pojazdów możemy spodziewać się pod w okolicach 2020 roku.