Mazda ma powody do świętowania. 100-lecie marki to dobry moment na wprowadzenie specjalnej linii w całej palecie modelowej. Znakiem rozpoznawczym jubileuszowej edycji aut jest dwukolorowa, biało-burgundowa kombinacja, która stała się przebojem wraz z premierą R360 Coupe w roku 1960, a teraz wyróżnia wersje specjalne z linii Mazda 100th Anniversary (2020).
Przeczytaj również: Mazda ma elektryczne auto. Pod polskimi salonami sprzedaży Mazdy staną ładowarki GreenWay
By celebrować 100-lecie marki, w ramach całej gamy Mazdy, klienci mogą wybierać modele w dwutonowej kombinacji kolorystycznej łączącej burgund i biel, wyposażone w liczne unikatowe detale, włącznie z charakterystycznymi dekielkami felg, które wyróżnia logo zaprojektowane z okazji 100-lecia marki.
Elementy wyróżniające auta edycji specjalnej:
- Kolor nadwozia Snowflake White
- Wykładzina podłogi w kolorze burgundowym
- Dywaniki podłogowe z jubileuszowym logo
- Zagłówki foteli z wytłoczonym jubileuszowym logo
- Obudowa kluczyka ozdobiona jubileuszowym logo
- Dekielki felg z jubileuszowym logo
- Jubileuszowe logo na przednim zderzaku
Modele edycji specjalnej już trafiły do sprzedaży w Japonii. W Polsce w wersjach 100th Anniversary jesienią 2020 dostępne będą: Mazda 3, Mazda CX-30, Mazda 6, Mazda CX-5 i Mazda MX-5. Ceny tych modeli na rynku polskim zostaną ujawnione przed wakacjami.
Mazda R360 Coupe (1960)
Mazda R360 Coupe była pierwszym osobowym samochodem Mazdy, który swój natychmiastowy sukces zawdzięcza unikatowej, futurystycznej w swoich czasach stylistyce, doskonałym właściwościom jezdnym oraz przystępnej cenie, zapewniającej wielu kierowcom, po raz pierwszy w życiu, doświadczenie poczucia wolności wynikającego z posiadania własnego samochodu. Model wyposażony był w czterosuwowy silnik, jednostkę niespotykaną wówczas w samochodach osobowych klasy micro-mini, miał w opcji automatyczną skrzynię biegów.