Mała Mazda idealnie skrojona pod względem stosunku mocy do masy własnej, to pojazd dający ogromną frajdę z jazdy. Pod maską może znaleźć się jeden z dwóch silników. Pierwszy 1.5 litra SKYACTIV-G generuje 131 KM i 150 Nm (przyspieszenie 0-100 km/h w 8,6 s). Osoby liczące na więcej emocji dostają możliwość zdecydowania się na drugi motor 2.0 SKYACTIV-G, rozwijający 160 KM i 200 Nm (0-100 km/h w 7,4 s). Obydwa benzynowe silniki z łańcuchowym typem rozrządu są 4-cylindrowe i wolnossące. Podstawowo Mazda łączy jednostki z 6-biegową skrzynią manualną. Poszukiwaczom wygody i jednocześnie mniejszych wrażeń, producent daje możliwość zamówienia tradycyjnego 6-biegowego automatu z manetkami przy kierownicy w połączeniu z silnikiem 2.0 SKY-G.
Przeczytaj: TEST Mazda MX-5 RF: dwa w jednym
Okazuje się, że Japończycy dzięki szeregowi zmian w mechanice, podkręcili jednostkę 2.0 SkyACTIV-G i pomajstrowali w układzie wydechowym. Wersja po zmianach niebawem zadebiutuje w Ameryce i będzie legitymować się mocą 181 koni mechanicznych i 205 Nm momentu obrotowego (silnik będzie kręcił się do 7000 obr./min.). Póki co nie wiadomo, kiedy mocniejsza wersja trafi do Europy. Nie wiadomo też, czy na Starym Kontynencie tak samo będzie przedstawiał się wzrost mocy.
Wiadomo natomiast, że poprawiony samochód stanie się bardziej przyjazny w użytkowaniu. Kierowca będzie mógł liczyć na dwuosiową regulację kolumny kierowniczej, system autonomicznego hamowania w mieście, a nawet kamerę cofania przekazującą obraz zza auta na ekran umiejscowiony na desce.
WIDEO - tak wygląda, brzmi i przyspiesza MX-5 RF
.